Min mobil har nu vart på lagning 3 gånger utan vidare resultat, har blivit bättre varje gång dock. Är en T68i köpt 17 juli förra året...Nu behöver jag lämna in den igen och undrar då om jag har rätt att kräva pengar tillbaka eller liknande då det gått flera lagningar utan åtgärd...
Så:
1. Kan jag kräva pengar tillbaka? Isåfall hur mycket?
2. Vad tycker ni jag skall göra (vill inte hanått mer med SIBA att göra...då dom bara krånglat från början...)
Jag hade een simens s35 köpt på siba som lagades 3 gånger under 1 år. När jag kom in med den den 4:de gången tog siba kontakt med siemens som ansåga att den borde bytas så då fick jag en mycket nyare s45 istället. Blir nog svårt att få alla pengar tillbaka som du betalde för den då den var ny.
Där jag jobbar så gör vi tillsammans med kunden en reklamation till tillverkaren vid den tredje inlämningen. Vanligtvis brukar kunden då få en ny telefon av samma modell eller en modell för liknande inköpsvärde om ursprungsmodellen har utgått ur sortimentet. I ditt fall bör du kunna räkna med en ny T68i eftersom den fortfarande säljs.
vad händer efter 1 år? jag lämna in min mobil fick tillbaka den dan innan garantin gick ut...dom ahde då inte lagat den och jag hade inte möjligthet att lämna in den igen innan garantin va slut pga resa...
Du har 1 års garanti på mobiltelefoner men 2 års reklamationsrätt. Behåll alltid gamla serviceordrar när du lämnat in den på reperation. Vid reklamation bör du visa upp dessa samt kvittot när du köpte den. tillverkarens reklamationsavdelningar avgör då om den ska repareras eller bytas ut eller om det blir avslag på reklamationen av någon anledning
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25