webForumDet fria alternativet

Modda Chiefteclåda?

Datorhårdvara

9 svar · 529 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Ja ska modda min svarta Chiefteclåda en aning. Ska bl.a sätta i fönster med lister. Hur ska jag bära mig åt då för att göra en öppning för fönstret? Dom är ju skapligt tjocka Chiefteclådorna :OO

Jag såg att frozenCPU hade chassitång för att göra hål men det känns lite knepigt att köpa därifrån när frakten kosta dubbelt så mycket som tången :l Kolla lite på Clas Ohlson också och kollade in alternativet såg, men jag vet inte om det skulle funka. Jag vill inte sitta ett halvår och såga :p Sen kan det kanske bli lite klurigt att göra hål för sågen.

Några andra idéer någon? Alla förslag välkomna!

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

sweclockers hade en bra förklaring för några år sen... fast det finns till chiefteck "sliden" i glas man kan köpa..

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Borr kanske :o :q :)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Dremel :q
Annars skall det väl inte vara omöjligt att få tag på en manuell nibbeltång även i sverige(kolla med din lokala plåtslagare)

voigtann1 skrev:

sweclockers hade en bra förklaring för några år sen... fast det finns till chiefteck "sliden" i glas man kan köpa..

Ja du menar att det finns färdiga fönsterdörrar att köpa? Bara det att jag gör det hellre själv för att få det som jag vill ha och så blir det mycket billigare.

Mikul skrev:

Borr kanske

Borr vad :q

frankof skrev:

Dremel

Tydligen så var det inte att föredra fick jag höra.

Tengblad skrev:

frankof skrev:

Dremel

Tydligen så var det inte att föredra fick jag höra.

Anledning :q

Det tog tydligen vääldigt långtid och va svårt att få det jämnt. Sen känner jag inte någon som har en dremel och har inte direkt lust att köpa en för bara detta ändamål.

Det är inte lättare att få det jämt med en nibbel-tång ;)
Sticksåg då? Någon i bekantskapskrätsen bör väl ha en sådan liggande :q Byt blad till et fintandat för metall bara (om det inte finns redan)

Jopp har fått reda på att sticksåg funkar fint om man använder finaste bladet och maskerar där man ska såga. Får se om det funkar.

En lite fundering till. Borde det inte gå rätt lätt att använda en träborr till hårdplast? Ska sätta en strömbrytare i en 5.25"-front.

Beror lite på hur hård plasten är, kan bli splitter med en riktigt hård plast. (om du med träborr menar dom riktigt grova med stor stigning, eller är det av typen "allround" borr du menar? )

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)