Jag fick här om dagen en Nokia 6610 med kamera headset. Jag köpte även till en Connectivity Adapter Cable DKU-5 i förhoppning om att jag skulle kunna tanka över mina bilder till datorn samt skicka bilder/ringsignaler till min mobil.
Till att börja med kan jag ju säga att jag är besviken över Nokia PC Suite, de har verkligen en bra bit kvar där. De borde ta efter från PALMs bra mjukvara.
Men när jag installerat kabeln så hittar den min mobil och allt verkar bra, jag kan synkronisera min kalender/adressbok. Men när jag ska överföra mina bilder (som jag sparat i en ny mapp) så hittar den inga bilder, inte ens standard bilderna.(Den hittar bara en, min bakgrundsbild). Och efter ett tag så hittar den 2 av de 4 bilder som jag har i min mapp. Och jag kan inte minnas att jag gjort något speciellt just med de bilderna.
Samma sak gäller med de Polyfoniska ringsignalerna, där hittar den bara de ringsignaler som jag lagt in(det går bra och överföra till telefonen) Men den hittar inte standard signalerna.
Någon som vet vad som kan vara felet? Är det inställningar på telefonen som inte stämmer, eller fel i mjukvaran/drivrutinerna. Jag letade lite på Nokias hemsida efter nya men hittade inte några. Plus att mitt XP inte känner igen dem i alla fall och installerar den automatiskt istället.
har tyvärr ingen lösning.. kan bara hålla med dig om att PC-suite suger. Har en 3650 och det är problem hela tiden..
PC-suite går tex ned om man öppnar en mapp med för många bilder i explorern samtidigt som den är öppen i PCsuite. Eller om man för över för många bilder i taget..
Polarn som har en P800 har inte haft en enda problem med ericssons programvara för synk.
Förresten...
Är det de bilderna/signalerna som är standard från början så kanske de inte ska gå att flytta/radera.. Konstigt för en så ny lur isf.
Tänkte bara höra av mig igen och säga att jag kommit till en lösning, eller i alla fall ett sätt att gå runt problemet. Jag märkte att det inte går att föra över bilder när de har ett mellanslag i sig, döper man filerna utan mellanslag så hittar datorn dem efter en liten stunds väntan.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849