Vad för något? Var hittar jag en sån?
... är det med tekniska pryttlar, köpte mig en liten laserpekare som man häktar på sin SE-telefon. Nu känner jag mig rikigt nördig... :D
15 svar · 451 visningar · startad av Vide
... är det med tekniska pryttlar, köpte mig en liten laserpekare som man häktar på sin SE-telefon. Nu känner jag mig rikigt nördig... :D
Vad för något? Var hittar jag en sån?
Jag gick in på Expert här i H-sand, och dom hade en liten låda med SE-laserpekare, så jag köpte en, frågade sedan efter priset... ;)
Såg en sådan "ficklampa" på Telia när jag jobbade där häromveckan. 120:- tror jag bestämt att den gick lös på. Sparade de pengarna och köpte mig en trådlös reseladdare istället. :)
Trådlös reseladdare? Hur ska jag ha råd med alla de här nördgrejerna? :D
Dryden skrev:
Såg en sådan "ficklampa" på Telia när jag jobbade där häromveckan. 120:- tror jag bestämt att den gick lös på. Sparade de pengarna och köpte mig en trådlös reseladdare istället. :)
Pengar är ju inte till för att sparas, man måste ju köpa upp dom så fort som möjligt för att kunna utnyttja prylarna så länge som möjligt.
@nders, här är ett råd: Gå in på blocket.se och vältra dig bland alla prylar som folk säljer på sajten. :D
Reseladdaren köpte jag när jag var på resa förra helgen. Telefonen höll på att slockna men nu slipper jag ju också krypa bakom datorn för att slita loss mobilladdaren så fort jag ska vara borta mer än några dagar.
260:- kostade den och ja, inte billigt men väldigt nö(r)dvändigt. :e
Men, alltså laddar den bra, trots att den är trådlös? Då måste jag ju köpa en sådan också!
Nördupphetsningen är stor i vår. :e
Ja, den laddar helt okej, har inte märkt någon skillnad mot min ordinarie laddare. Som du ser på bilderna på länken ovan så trycker du dit mobilen på själva enheten som du sedan stoppar in i väggen. Smidigt, och inte bara det, utan också att du bara trycker på ett lock så att stickkontakterna skyddas. Den tar ju inte särskilt mycket plats heller. Perfekt. :)
@nders skrev:
Hur ska jag ha råd med alla de här nördgrejerna? :D
Byt jobb och se till att du får två löner samma månad ;) Helst ska den ena innehålla semesterersättning så blir det ännu mer nö(r)dvändigt :P
Jag har mer än en normal lön att göra/köpa saker för så det kan bli svårt att göra sig av med bara hälften.
Klös skrev:
Jag har mer än en normal lön att göra/köpa saker för så det kan bli svårt att göra sig av med bara hälften.
Det är hur lätt som helst att bränna lönen. Jag har inte två löner (däremot ordinarie jobb + extraknäck) men jag skulle nog utan problem kunna bränna rubbet innan den 25:e varje månad ens är en timme gammal. :)
Dryden skrev:
Det är hur lätt som helst att bränna lönen. Jag har inte två löner (däremot ordinarie jobb + extraknäck) men jag skulle nog utan problem kunna bränna rubbet innan den 25:e varje månad ens är en timme gammal. :)
Absolut, inga problem alls... :D
Jag skulle behöva några löner till för att klara mitt behov av små gadgets.
En Aibo har jag velat ha väldigt länge, speciellt med dom extraprogram och tillbehör man kan ha till som kamera och "prata genom vovve"-tillbehöret. :D
ingen som stött på SE nyckelbanden nånstans?...kan döda för sånt...nästan.