Jag blev nyss av med min mobil och behöver därför en ny. Eftersom jag är helt blåst när det gäller mobiler så har jag ingen koll på modeller och priser, därför behöver jag hjälp.
De har just nu i stockholm ett tillfälligt erbjudande:
En ericsson T200 med ett 12 månaders europolitanabonnemang. Anslutningsavgift 250 + 100/mån. Man får dock 500 när man köper, så totala årspriser blir 950 för telefon + abonnemang.
Så frågorna är:
Är modellen bra?
Kan jag komma undan billigare om jag köper telefon utan abonnemang och använder kontantkort istället?
Vilka användsområden har du tänkt dig att dn telefon ska ha? WAP? Bluetooth? GPRS? MMS? EMS? Du kanske bara ska ha en telefon att ringa och ta emot samtal med..?
Om de försöker kränga på dig ett Europolitan-abonnemang så ska du nog fundera en sväng till. De finns nämligen inte längre. ;)
Jag skulle råda dig att köpa mobilen kontant, utan att binda upp dig. Vill du verkligen betala mobilen om 10-12 månader? Det är sig ju i och för sig inte om några större summor nu och bindningsalternativet är ju bra om man inte har tusen spänn på sig just idag.
Annars håller jag med PersianBulldog - vad ska du använda mobilen till? Måste bara tillägga att jag är väldigt nöjd med den mobilen jag köpte för en knapp månad sedan. :)