>Kan du kolla upp en sak för mig? Saker är ganska billiga här, sa jag
>funderar på att skaffa en mobil. Jag vet att många funkar i Sverige, men
>inte hur jag skall veta säkert. Det vanligaste märket här är Nokia.
>Vilket system har vi i Sverige? Måste det vara dual band?
>Funkar Nokia 3310, 3315 eller 3350 i Sverige? Kan du kolla och ge mig lite
>info? Det skulle vara great.
3310 finns, de andra fick jag ingen träff på i Sverige men har dom bara GSM och DualBand ska det väl inte vara några problem!?
GSM är väl GSM i hela världen...?? Eller?
3315 och 3350 kanske bara inte har lanserats på den Svenska marknaden? Vågar min vän köpa dessa?
Telefoner inköpta i USA brukar inte fungera här, och vice versa. Det finns iofs trippelbandstelefoner som kan fungera på båda ställena.
Allt hänger på vilka frekvenser de arbetar på. Eftersom de använder 1900 MHz i staterna och vi kör på 900 och 1800 MHz här kan det bli strul, men frånsett den biten brukar de vara ganska lika. Modellnamnet kan skilja sig något, men det är just de olika frekvenserna som skiljer dem åt.
Så länge telefonen klarar 900/1800 MHz borde det alltså inte vara några problem. :)
Det bör dock inte vara några problem då större delen av världen använder GSM 900/1800. Det är (nästan ?) bara USA som använder 1900.
Dock kommer det inte finnas svenska på dem, dock så finns engelska om telefonen inte är 100% unik för den marknadden då kke den endast kör på deras språk. Efter lite kollande så är den en tele som bara finns i asien och då borde det endast finnas asiatiska språk och engelska.
Bruksanvisningen däremot........
Jag hade dock köpt en om jag var i utlnadet alltid kul att ha en lite unik telefon.
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25