Satt och läste ett nummer av InternetWorld och fastnade i testet av små mp3-spelare. Jag blev lite extra förtjust i Iriver IFP-180T och att den dessutom fick bra kritik gör ju inte saken sämre.
Jag listar lite uppfattningar jag fått...
:bire Design & vikt! Snygg och bara på 52g (ink batteri).
:bire Av allt att döma är ljudet riktigt bra, med mina Sennheiser HD200 Master (som IW använde som referenslurar) kan det bli ännu bättre.
:bire FM-radio. När man tröttnat på mp3:orna.
:bire Ett AA-batteri ger 20h speltid. Ta med två uppladdningsbara så har man att göra.
:l 128mb minne känns aningen klent tilltaget om man jämför med iPod. Möjligtvis att radion förlänger speltiden.
:l Går inte att uppgradera minnet i efterhand.
:l 2300:- känns aningen i överkant.
Argh...
Satt o kollade på Avante i går & där testade dom en fet bärbar MP3-spelare, men jag lade aldrig namnet på minnet..
Däremot skulle den kosta ca 200 $ när den releasas i USA i vår..
Storlek: 80 x 25 x 16 mm (L x B x D).
Vikt: 37 gram (inkluderat batteri).
Lagringskapacitet: 128 MB.
Stöd för MP3 och WMA.
Batteri: Laddningsbart 380 mAh.
Batteritid: 14 timmars konstant spelande.
Överföring: USB 1.1, speciellt program är inte
nödvändigt.
Övrigt: Inbyggd FM-radio, omprogrammerbar
firmware, röstinspelning, bakgrundsbelyst 128 x
34 pixlars display.
(Förövrigt har jag en sådan till salu just nu :e )
Själv har jag en iRiver som jag är mycket nöjd med. Bra ljud och överraskande bra mottagning på radion. Enkel att uppgradera. Köpte min från Directman.com.
Har dock ibland problem med att ladda över låtar från datorn då överföringen kraschar allt som har med USB anlustningar att göra (iRivern + mus). Bara att starta om. Jag kör på ett gammalt socket7 moderkort från Epox med Via mvp3 chipset, så kanske problemet ligger där.
Jag sitter med ett par Sennheiser HD200, lurarna som InternetWorld använde i sitt test och de är riktigt vassa. Det är därför jag tror att en liten Iriver tillsammans med dessa kan bli en trevlig kombination.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849