webForumDet fria alternativet

Bilstereo hjälp

Ljud & bild

2 svar · 290 visningar · startad av Big_Baby_Jesus

Medlem sedan sep. 200231 inlägg
Frågan#1

Jag har en clarion stereo men cd som jag skulle behöva hjälp med.

Vid ett inbrottsförsök i min bil så kom jag på tjuvarna och nu siter jag här med min clarion stereo och den trasiga snabb kontakten som ska sitta där bak i stereon den är trasig och jag undrar om någon här inne på wf vet vars man får tag i en ny sådan sladd och möjligen exakt vad dom sortes kabel kotakter heter!

tack på förhand!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

De flesta bilarna brukar följa en ISO-standard för snabbkontakter. Den omfattar både strömförsörjning och högtalarkopplingar. Man brukar kunna hitta sådana kontakter hos Clas Ohlson, Biltema, Micro och andra liknande affärer. Kolla att din bil/bilstereo följer den standarden. Är bilen/bilstereon någorlunda modern, borde det inte vara något problem. ISO-kontakterna brukar vara uppdelade i två, en för strömförsörjning, och en för högtalarna. Båda kontakterna brukar ha åtta stift om två rader med fyra i varje. Dessutom har kontakterna någon utstickande detalj som hindrar dig från att koppla fel.

Medlem sedan sep. 200231 inlägg

Okay!! jag var lite lur på att det skulle vara en ISO kontakt där men man kan aldrig vara för säker!! tack för hjälpen!

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)