Jag har idag ett kontantkort hos en annan operatör men vill ha ett Comviq Kontantkort och behålla mitt nummer! Hur skall jag göra då?
Det går alldeles utmärkt. Det som krävs är att det är du som är ägare till kortet. Därför skall du kontakta din nuvarande operatör för att registrera ditt mobilnummer i ditt namn. Vi skickar sedan ut s.k porteringshandlingar till dig som du skriver under och returnerar till oss. Sedan tar det 5 arbetsdagar fr.o.m att vi fått in dina handlingar tills dess att du kan ringa med ditt nya kontantkort.
Men en sak förstår jag inte riktigt...tex comviqkunder ringer ju till andra comviq nummer billigt på kvällar och helger, men om det går att göra samma sak hos tex Telia(portering Comviq -> Telia ), då kan man få en jätteräkning, för att man ringt ett Telianummerr(på ett nummer som ser ut som Comviq)?
Pellefant: Där har du nackdelen med nummerportering - det blir i princip omöjligt att själv hålla koll på vem som ringer med vad och hur billigt/dyrt...
Det förutspådde jag redan för två år sen då detta var under utredning. ;)
Kan tänkte mig Sverker på Plus om ett par år "Men Kalle ringde sin vän ofta och väl, Anna, och tog för givet att det var billigt på kvällarna och nätterna då hennes nummer böjade med samma siffror som hans.....och att det då skulle kosta lika lite som när han ringde sin vän Pelle...."
Lovar att ett sånt inslag kommer förr eller senare :)
Jag tycker nog att fördelarna överväger nackdelarna. Ofta har man ju lite koll vilka abonemang ens vänner använder. Annars för man väl lägga till det i teleboken så man inte glömmer bort vem som har vad.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2