det behöver du väl en dosa som du kopplar till datorn för?!
sen har ujag för mig du kan ladda ned ett program från onyericssons hemsida för att skapa bilderna / skicka till telefonen.
9 svar · 286 visningar · startad av lejzer
Hej!
Finns det nån möjlighet att ladda hem logos, ringsignaler etc och ladda upp dom till min t68i via ir?
Vad behöver jag isåfall?
Tack på förhand
det behöver du väl en dosa som du kopplar till datorn för?!
sen har ujag för mig du kan ladda ned ett program från onyericssons hemsida för att skapa bilderna / skicka till telefonen.
Hej,
Jag skulle helst vilja slippa några extra tillbehör. Tänkte att man kunde ladda ner ringsignaler och via något program överföra dessa via ir till telefonen, men detta är alltså inte möjligt utan någon form av dosa?
Jamen, ska du föra över via IR måste du ju ha en IR-sändare. Den måste du ju såklart köpa, annars kan du ju inte kommunicera mellan din dator och telefonen.
Jag ber om ursäkt, jag har helt glömt att nämna att jag har IR på min bärbara dator. Då behöver jag inte någon extra hårdvara? Men hur funkar det med att ladda ner ringsignaler och överföra dom. Vad behöver jag för detta?
/ Martin
jag är rätt så säker att det på sonyericssons hemsida finns mjukvara som du kan installera för IR-överföring mellan telefon och dator. dessvärre vet jag inte hurvida de hushåller med ringsignaler, logos etc.
mvh:
Jonas
WAP/GPRS + logos ringsignaler, borde väl fungera?
Det finns programvara på deras hemsida, jag laddade ner den och den funkade väl ok (som i jag får väl stå ut i brist på annat), man kan ta vilken bild som helst och föra över till telefonen.
Jag tror program varan heter Sony Ericsson Image Editor och du hittar det säkert på deras hemsida, kolla i din manual till telefonen, det gjorde jag så får du mer hjälp.
Ringsignaler får man nog mest köpa på olika sajter, har inte brytt mig faktiskt.
ladda hem: http://www.sonyericsson.com/imaging/en/index.htm?../../imaging/en/tools