Har en äldre Palm för tillfället men är intresserad av att uppgradera mej något. Har fastnat ganska rejält för Palm Tungsten T. Den är riktigt snygg och har väl det mesta jag efterfrågar i princip. Om inte mer därtill?
Läste precis ett test i senaste Internet World. Ipaq 3970 mot Tungsten T.
IW rekommendera Ipaq men jag tycker den är i dyraste laget. Tungsten får man för dryga 4k just nu och det känns som att mycke mer än det vill jag inte lägga ut. Tungsten får dock plus för något som är en viktig aspekt när jag tittar efter en ny handdator, nämligen Internetfunktioner. Tungstens webbläsare klarade av att gå in på Nordeas internetbank vilket inte Pocket PC klarade av och det är också ganska viktigt då jag är kund hos Nordea.
Nu är det emellertid så att jag har fått höra att nästa Palm (när den nu kommer) ska använda sej av ett helt nytt operativsystem. Palm har nämligen köpt upp Be för ett bra tag sen och vad jag förstår så ska nästa Palm ha något slags version av BeOS inom sej. Låter ganska intressant i mina öron men jag vet inte hur länge man måste vänta och om det sedan va värt väntan. Tungsten verkar ju i övrigt ha det jag söker.
Nu vill jag gärna höra era kommentarer. Vilken handdator föredrar ni? Har ni Tungsten eller testat den, vad tycker ni isåfall? Vet ni något om när Palm släpper en handdator med det nya OS:et?
Jag tror att det kommer ta mindst ett halvår innan Palm skulle släppa en ny handdator med ett nytt os i. Eftersom Tungsten T + andra nya handdatorer från palm nyss är släpta låter det konstigt om dom skulle släppa en massa nya efter bara någon månad.
Och när väl den nya handdatorn kommit ut har palm säkerligen utlovat en ännu bättre handdator om yterligare ett antal månader, som du säkert vill ha istället. ;)
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2