webForumDet fria alternativet

Trådlös laddning av mobilen, Palmen, etc..

Mobiltelefoner

12 svar · 332 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

http://www.splashpower.com

Funkar detta så är det nån som kommer att bli väldigt rik! :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

En sådan måste man ju bara ha... :D

Ja, snacka om praktiskt att bara slänga mobilen & allt annat på en sån platta!!! För att inte tala om alla lösa uppladdningsbara batterier man har till allt möjligt.. Kameran etc.

Kalas för besökare som glömt sin mobilladdare hemma & behöver lite ström!

Frågan är ju OM det funkar bra & vad det kostar?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Va läckert! Men batterierna som man ska ladda måste väl vara anpassade för den där plattan antar jag:OO

Gein skrev:

Va läckert! Men batterierna som man ska ladda måste väl vara anpassade för den där plattan antar jag:OO

Isf faller ju hela grejen.. Kan aldrig tänka mig att det är tänkt så & vilka ska tillhandahålla alla olika modeller av detta specialbatteri? ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Riktigt ball om den fungerar med de flesta typer av batterier och dylikt. Däremot lär den, om det blir som ni befarar vad gäller specialbatterier, inte bli någon hipp måte-ha-pryl. Och priset så klart, hittade inget på sajten. Kanske vågar de inte sätta ut det? :OO

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Bire skrev:

Isf faller ju hela grejen.. Kan aldrig tänka mig att det är tänkt så & vilka ska tillhandahålla alla olika modeller av detta specialbatteri? ;)

Låter i mina öron mycke märkligt om det ska funka på alla batterier. Men men, om det är så, så är det ju toppen. Priset: Snordyrt? :q

Jag har mailat o frågat om priset nu.. Väntar på svar. :e

Medlem sedan dec. 2001349 inlägg

Läcker idé...vore ju perfekt för de som är glömsk och missar att packa ner laddaren :h

Men som sagt, priset lär ju ligga på en skyhög nivå :x

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Jag har en rakapparat som laddas via en sorts platta så tekniken är nog inte helt ny.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nej, tekniken är kanske inte ny, men kanske billigare? :)

Exempevis finns det stjärnkrogar som använder spisar med magnetfält istället för de "vanliga" som vi dödliga kör med - på nåt sätt värmer magnetfälten på samma sätt som mikrovågor i en mikrougn...

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Nu menar du induktionshällar va? Det behöver man inte leta på stjärnkrogar efter, de flesta vitvarutillverkare har sådana i sitt spissortiment.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ingen aning, såg nåt repotage på tv om det för ett par år sen, det är allt. Och på den tiden var det dyrt som tusan, så det var bara stjärnkrogarna som hade råd med dem. ;)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)