webForumDet fria alternativet

Hacka koden på bilstereon

Datorhårdvara

10 svar · 822 visningar · startad av Klös

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg
Frågan#1

Jag har införskaffat bil men stereon vill ha en kod för att fungera och försäljaren har den inte vad göra :q

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Re: Hacka koden på bilstereon

Klös skrev:

Jag har införskaffat bil men stereon vill ha en kod för att fungera och försäljaren har den inte vad göra :q

Försäljaren får väl fixa det på nått sätt, annars e det som att köpa en tv som inte kan ta emot tv-kanaler.

Bilen har haft 3 ägare de senaste 2 månaderna varav de som troligen är den som vet koden är ett dödsbo :(

Jag har hört något om att lägga stereon i frysen ett tag så ska den "tappa minnet", fungerar detta eller inte?

/R
och en verkstad skulle ha 800 spänn för att "koda om" stereon :o

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Vad är det för märke och modell på stereon? Det där med frysen kan du glömma. Det funkade bara på väldigt gamla stereoapparater, ofta Philips. Det rekomenderas dock inte för det kan bli andra fel på apparaten (jag har jobbat som radioreparatör).

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Kan du inte ta kontakt med tillverkaren, de borde förstå ditt problem. :)

"3 ägare de senaste 2 månaderna" ??? Måndagsexemplar?

Märke modell Blaupunkt Granada HQR 49 tror jag.

och en verkstad skulle ha 800 spänn för att "koda om" stereon

Bilens historia de senaste månaderna... Nu avliden person, bilfirma, privatperson som köpte den men ångrade sig av någon anldening osså jag.

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Klös skrev:

Märke modell Blaupunkt Granada HQR 49 tror jag.

och en verkstad skulle ha 800 spänn för att "koda om" stereon

Bilens historia de senaste månaderna... Nu avliden person, bilfirma, privatperson som köpte den men ångrade sig av någon anldening osså jag.

Har du tittat i bilens handlingar mm. De flesta lägger instruktionsboken till stereon i handskfacket med koden uppskriven. Annars får du väl chansa på att de valt typ 1234, 1111, 0000 eller dyl.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Är det bara 4 siffror så tar det ju inte så långt tid att bruteforca den :)
Fast man kanske bara har tre försök eller något?

Fast man kanske bara har tre försök eller något?

Tre försök och vänta några timmar till nästa tre försök brukar det vara.... 4 siffror i koden och koden kan bestå av 1-6.

Men är det bara att knappa in koden, det behövs inte tryckas någon mer knapp (konfirmeringsknapp) efter jag matat in koden?

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

ingen aning, jag äger varken bil eller bilstereo, men manualen kan ju vara ett bra ställa att titta på.

Struntsamma jag har kommit fram till att den nog är mer död än att den bara vill ha en kod...

CASE CLOSED

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)