webForumDet fria alternativet

Playstation hackar.

Datorspel

7 svar · 345 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Vissa dvd filmer jag försöker spela upp i min spelare hackar.

Hyrde en film för ett tag sedan, den spelade 2 sek sen hackade den 1 sek, spelade 2 sek hackade 1 sek igenom hela filmen. Jag och en kompis tittade i 30 min, det var rätt jobbigt men roligt :P

Snackade med snubben som hyrde ut filmen, tänkte om det var mitt PS2 som klyddade eller om det är filmen, andra filmer fungerar felfritt.

Snubben i videobutiken sa iallafall att ju mer man använder sitt PS2 ju sämre blir de (logiskt iofs)

Har även sett att det finns såna här dvd-laser rengörare som skulle vara bra, någon som vet?

Är det några speciella sorts dvdskivor som inte PS2 klarar av? Skulle ju vara bra att veta det innan man pulserat i 2 meter djupsnö och upptäcker att filmen inte fungerar ganska jobbigt att gå tillbaka och byta :)

Ska man titta film med en tös vågar man ju inte hyra dvd, får bli vhs eftersom det är säkrare.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det var inte skivan som var repig och kass då? Det är därför jag undviker att hyra DVD-filmer eftersom kunderna innan mig har en tendens att misshandla skivorna. x(

Nope, inte skivans fel. Det trodde vi med först och körde ner och bytte. Andra skivan vi fick (samma film) var aldrig uthyrd innan och totalt oanvänd. Men hackade exakt likadant ändå.

Snowbiz eller vad filmen heter, typ med Victoria Silverstedt.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Okkido skrev:

Snowbiz eller vad filmen heter, typ med Victoria Silverstedt.

Men då var det ju ingen större förlust :OO :e

Hm, då har jag ingen aning. Har aldrig använt DVD:n i min PS2:a eftersom jag har en DVD-video (Pioneer DV-444).

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Garanti?

1 års garanti har haft det snart 2.

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Det är problem med vissa (väldigt få) DVD filmer på PS2. Om alla andra filmer fungerar bra så är det nog bara så att just denna film har något som inte PS2'an gillar.

En ny lins kostar minst 600kr.

/Viktor

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Du, fick precis samma fel på min PS2! Samma film (Snowbiz). När jag gick till video-butiken för att reklamera så funkade den perfekt i deras DVD.
Hon i kassan sa att det hade att göra med att den innehåller äldre drivrutiner som inte klarade av just den sortens DVD. Trots att jag har dom nyare som följde med fjärrkontrollen.

Hon sa sen att detta berode på att filmen använde ett specielt meny system som alltså inte PS2 klarar av. (Hon sa även namnet på det med det var alderles för krångligt för att komma ihåg. :) )

Dessa meny system finns på vissa av SF:s filmer, dock inte alla men tillräckligt många för att man ska bli rejält irriterad!

#¤@ Playstation!

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)