Med tanke på vad den billigaste iMacen kostar som är kraftfullare så inte mycket.
Tjohoo!
Vad är lämpligt att betala för en:
Beg. MAC G4
500 mhz
800 RAM
30 Gig HD
Zip
brännare
årgång 2000
Utan OS och skärm.
7 svar · 780 visningar · startad av Jörgen HP
Tjohoo!
Vad är lämpligt att betala för en:
Beg. MAC G4
500 mhz
800 RAM
30 Gig HD
Zip
brännare
årgång 2000
Utan OS och skärm.
Med tanke på vad den billigaste iMacen kostar som är kraftfullare så inte mycket.
köper den för 1000:- :) ;) eller du kasnkeinte skulle sälja ... :OO :i §jr
Jag personligen skulle varken köpa eller sälja, utan en bekant var sugen på en sådan som var till salu. ;)
min helt personliga, subjektiva uppfattning är att mac-ägare vill ha väldigt mycket för sina begagnade maskiner. är det ngn som delar min uppfattning?
ja, tyvärr :-(
Fast de håller längre än PC ;)
Nä allvarligt talat så är det inte så konstigt, men jag tror det håller på att bli en ändring nu när priserna sjunker och inte är sån otrolig skillnad mellan Mac och PC prismässigt.
Men visst blir man sur när ens dator som man betalat 50.000:- för inte är värd mer än kanske 5.000 kr några år senare fast den är uppdaterad och likvärdig med andra datorer som såldes bara för ett år sen.
Tyvärr finns det en attityd hos Macägare att deras begagnade Mac inte lyder under dom vanliga marknadsekonomiska lagarna utan genom någon slags mytisk naturlag skulle vara mer värd än jämförbar PC, därav det mycket dyrare beg priset för en Mac än för en motsv PC, det har jag fått erfara i min jakt på en någorlunda MacOS X duglig G4
Naturligtvis spelar det in att dom har fått betala mycket mer från början för motsv hårdvara men det är inte hela förklaringen.