webForumDet fria alternativet

Receivers/Högtalare på netonnet

Ljud & bild

3 svar · 285 visningar · startad av pnisv97

Medlem sedan apr. 200248 inlägg
Frågan#1

Har kollat på hemmabioreceiver+högtalare (Pioneer VSX-D511/ Centrum Satellite 200) på netonnet.. Pioneer / Centrum. Jag letar efter budget modell...

Är det något som har erfarenhet av Centrum Satellite 200 högtalare?? Är det bara skit ?? Vill kunna lyssna på musik genom min anläggning också.

Och receivern Pioneer VSX-D511. Finns det några direkt nackdeler med denna hemmabioförstärkare? Jag vill kunna koppla in DVD + dator...

:)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du skall lyssna på musik också så skall du nog satsa på det lite större paketet med golvhögtarna istället för det som du har länkat till.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Håller med SirPeter på den punkten, bra frontar är nog ett måste om du skall lyssna på musik också (och få en korrekt ljudåtergivning).

Ang. VSX-D511 så har den enligt Pioneer 3 st A/V ingångar, så du kan koppla in tre videokällor analogt. Sedan har du digitalt vid sidan om, om du vill koppla in sådant ljud.

Mvh, Vide
http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,23596,00.html

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Om du har plats och vill ha bas så satsa på PA istället. Köpte 2x 12" or byggsats hos BRL för 1500:- Ett väldigt bra pris och bra kvalite.

Fast om du ska ha Surround så är det kanske inte så passande :) Då tycker jag att du ska köpa ett par bokhögtalare och sen en riktigt stor baslåda till det. :)

Ang. recivern så gillar jag personligen inte Pioneer då jag tycker inte riktigt kommer överens med basåtergivningen och kvalitén. Tycker du ska köpa en Yamaha istället, det funkar och väldigt användarvänlig

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)