du ska bara trycka en gång..
Det blir alltså:
ett tryck på 2
ett tryck på 3
ett tryck på 8
om det är vanlig t9 inmatning.
har du sett till att du har svensk ordlista på inmatningen?
2 svar · 169 visningar · startad av CokeLight
Tja.. är det nån som har T200 o förstår hur man skriver SMS med den här automatiska ifyllningen av ord..? Hade en gammal telefon innan o har aldrig använt en sån funktion innan.. ehm :)
typ 95% av orden jag skriver finns ju inte i ordlistan.. t.o.m. enkla såsom "en, ett, den, det, igår" osv.. o då ombeds man skriva in dessa i ordlistan.. är det nån som vet om man kan spara orden i ordlistan så att den byggs ut med de ord jag skrivit in..? så att den "lär" sig nya ord vart efter..?
T.ex. jag vill skriva ordet "det" o trycker "d" så kommer "e" istället.. jag fortsätter skriva "e" o då kommer "f".. sen trycker jag "t" o då kommer "f" igen så det står "Eff" o det är nu den säger att "ordet inte finns i ordlistan..
Eller om nån bara har allmänt tips hur man skriver in sms:n..? i annat fall stänger jag av den där autofill funktionen... stör mig på den ordentligt (en kompis till mig har en T200 också men han valde att inte använda den.. det e ju synd iofs eftersom jag vet att det verkar effektivt om man vet hur man gör.. )
Ha det bra
du ska bara trycka en gång..
Det blir alltså:
ett tryck på 2
ett tryck på 3
ett tryck på 8
om det är vanlig t9 inmatning.
har du sett till att du har svensk ordlista på inmatningen?
hehhe.. nu blev farbror Bosse glad ;) så var man då introducerad till ett liv på väg bort från tidig järnålder :) aha.. är det så man gör.. men då så.. tackar för att du tog dig tid att besvara detta inlägg :P