Jag skulle ställa subben på 100 Hz, och sedan lita på att förstärkaren kanaliserar ut basen på rätt sätt. Om det går, kanske rent av strunta i att använda subbens delningsfilter överhuvudtaget, eftersom delningen ändå görs i förstärkaren. Förmodligen finns möjligheten att välja delningsfrekvens helt enkelt för att du ska kunna använda ett vanligt stereosatellitsystem, där du leder in högtalarkablarna till subben, och sedan vidare till satellithögtalare.
Då har man införskaffat en ny hemmabio, och med ett leende på läpparna sätter man på scenen i "The Lord of the Ring: The Fellowship of the Ring" där saurons kropp dör i början. Subwoofern jobbar på med fast och djup bas. Lyckan är gjord :D
Reciever:
Pioneer VSX-D711
Högtalare:
Audio Pro - Stage Cinema 1 (Front)
Jamo - Studio 180 (Front)
Audio Pro - Stage 47 (Center)
Audio Pro - B2.27 (Subwoofer)
Audio Pro - Stage 22 (Surround högtalare)
Audio Pros frontar som jag köpte var inte av den kvaliten som jag ville ha, så mina Jamo-högtalare får stå där dom skulle varit... och det låter riktigt bra!
Men jag funderar på vad man skall göra med dom andra frontarna, skall jag ha dom som bak-högtalare eller skall jag ställa in dom i sovrummet och koppla dom till "Front Speaker: B", eller kanske ha dom i köket så att man kan ha lite kul när man diskar och lagar mat ;)
En annan grej, hur skall man ställa subben, ifrån vilken frekvens skall den jobba ifrån t.ex (har att välja ifrån 50-100hz, sedan jobbar den djupare ifrån det), och vilken nivå skall man ställa den på, man vill ju inte gå och ändra nivån när man byter ifrån DVD till musik t.ex
Mvh, Vide