webForumDet fria alternativet

SMS till fast telefoni

Mobiltelefoner

3 svar · 1 189 visningar · startad av beamsteel

Medlem sedan dec. 20024 inlägg
Frågan#1

Lite punkter som jag vill ha svar på.

:stud Hur fungerar egentligen SMS?

:stud Kan man skicka SMS till fast telefoni?

:stud Är det nån som har några tips var man kan få tag på 'white pages" om standarden SMS?

Jag delar med mig av mina versioner om SMS till fast telefoni.
Jag skulle vilja ha samma slags tillgänglighet till sms via fast telefon. Det kan se ut som en "telefonanita" där meddelandena kommer upp när de har blivit mottagna. I första steget blir det väl bara en simplex kommunikation men det är åt rätt riktning. men senare borde man kunna skicka meddelanden via apparaten också.

Kom igen med lite brainstorm nu eller ligger jag några år bakåt i tiden med mina ideer. Kommer fast telefoni att bli överkörd av mobil- och iptelefoni i framtiden?

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Hej!

Om jag minns rätt såg jag att det finns en sån "msn dosa" i somras eller höstas till fast telefoni, som någon fast telefoni aktör erbjöd om man tecknade sig som kund hos dem innan ett visst datum, kan ha varit Tele2. (Kollade inte infon närmare om apparaten)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Medlem sedan sep. 200263 inlägg

Jag hade en "sms skrivare" från optimal telecom till hem telefonen i somras men efter åskan slog ner i höstas så dog den. Sen brydde jag mig inte om att köpa en ny eftersom den fungerade så dåligt. Det gick bra att skicka sms från den men funkade dåligt att ta emot till den för ibland kom inte meddelandena fram och ibland tog det flera timmar.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)