webForumDet fria alternativet

Nokia 7650

Mobiltelefoner

17 svar · 504 visningar · startad av Rödalacket

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg
Frågan#1

Funderar på att köpa en sån till mig själv i julklapp men hur är den?
Vad är det för kvalite på bilderna?
I övrigt, är det en bra telefon?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Såg att en polare som var på besök för ett tag sen hade skaffat sig en sån leksak. Färgskärmen är klart maffig, operativsystemet kraftigt Mac/Windowsinspirerat och lustiga polyfona ringsignaler som han inte hade vant sig vid än... ;)

Han fipplade lite med kamerafunktionen, men jag såg aldrig bilderna annat än på telefonens skärm.
Däremot såg jag honom aldrig med telefonen vid örat. Han hade istället en liten handsfree mic i form av en liten, kort och tjock sak. Kolla här och längst upp här. Den är väl kanske inte helt bekväm att gå omkring och snacka i på det "vanliga" sättet. ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Siffrorna inom parentes är för Nokia 6210 min förra telefon.

Standby-tid: 1 (5).
Måste laddas varje natt...

Bilderna från kameran: 3+ (-)
För att vara från en telefon är de helt ok.

Operativsystemet: 4+ (4)
Demian, är helt ok och rätt lättskött när man väl kommer över inlärningströskeln.

Ljudkvalitet: 4 (5)
Som vanligt på Nokia är det ljudkvaliten helt ok.

Storleksmässigt: 3 (5)
Den är lite för stor - särskilt med luckan utfälld. Däremot går det att hantera telefonen (och ringa) utan att använda knappsatsen överhuvud taget.

Funktioner: 5 (4)
Den har det man behöver.

Koppling Tele-Outlook: 4 (4)
Det finns fortfarande några skönhetsfel men det fungerar synnerligen väl med både kalender, att göra-listor och kontakter.

Så... en något ostrukturerad sammanfattning, men dock.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Är det den dära fyrkantiga grejen som man delar på mitten och skjuter isär? Bilderna kan bara användas för mobiltelefoner, skulle uppskattat upplösningen till max 320x240, det var riktigt uselt. Nu vet jag inte om ägaren till telefonen gjorde rätt när han tog bilderna dock, men det blev skumma färger också. Men det var väldigt trevligt gränssnitt och det var lätt att göra egna ringsignaler (lättare än Nokias gamla system, vilket iofs tillät mer avancerade melodier, men uj så drygt att komponera).

Rikard skrev:

Siffrorna inom parentes är för Nokia 6210 min förra telefon.

Standby-tid: 1 (5).
Måste laddas varje natt...

Det var inte så bra... :(

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

en T300 med MCA-25 kamera om du vill avstå från lite mer avancerade programfunktioner och icke symbios os och lite mer högupplöst lcd, men vill ha bättre kamera & längre batteritid.

får hoppas det duker upp ny 7650 med bättre batteritid och fetare kamera, 3650 är bra på bägge dessa områden när den väl dyker upp på marknaden snart, men du kanske tycker den är för stor, smaksak.

Fick precis höra av en mobiltokig kompis att P800 har kommit ut på marknaden. Trodde inet den skulle komma förrens nästa år.
En sån kan det kanske vara idé att kika på.

om du har råd, självklart, KÖP! men, vi som inte vill lägga förmögenhet men ändå ha sjysst bricka så finns andra förslag :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jorå, det stämmer att P800 har kommit.
Källa

den lär dyka upp i butikerna på måndag

Fv02 skrev:

om du har råd, självklart, KÖP! men, vi som inte vill lägga förmögenhet men ändå ha sjysst bricka så finns andra förslag :)

Den kostar säkert en mindre förmögenhet men va ***, det är bara jul en gång om året.... :)

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Nokia 7650 bilder är riktigt usla, dålig färgåtergivning, dålig skärpa, dålig upplösning mm. Du kan se ett test mellan 7650 och SE t68i med tillhörande kamera här: http://mobile.burn.com/review.jsp?Id=82

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Tycker du ska inskaffa en P800 istället, eller en Neonode N1 som verkar vara VÄLDIGT intressant! Se länken och njut: http://mobile.burn.com/review.jsp?Id=184

Neonode är långt borta mätt i "mobilenhet". när den är släppt kommer man vilja ha annat som ligger 3 månader bort, så kommer det alltid vara. en P800 är enda rätta om du vill ha sådan typ av mobil

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Denna telefon är precis vad jag sökt efter! Liten, inga onödiga extra funktioner som man använder första veckan för att sedan fullständigt skita i, stilren. Synd bara att inte batteritiden är bättre.

Men i övrigt en telefon precis i min smak! :)

det som gäller är vad Rödalacket vill ha och jag tror inte den är aktuell då flat-eric ;)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Fv02: Kanske det men jag orkade inte starta en ny tråd om det, och vet vem, kanske han inser att en 2100 är precis vad han vill ha! ;)

Man vet aldrig.... :) fast siktet är inställt på en P800 just nu iaf :)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)