de dvd-r spelarna jag sett är endast stationära...
får man fråga varför du skall ha detta? :)
en tanke e ju att det är lika dyrt att skaffa en videokamera som spelar in på dvd singlar...dvs 8 cm...
den är relativt skaktålig & har tillcäkligt med minne för att kunna hantera diverse stötar har jag för mig
om du vill kika på materialet i dvd spelare är det bara att plocka ut dvd skivan eftersom den finns i såkallad "kasssett" för kamerans bästa...
*sidan tar en stund att ladda, men ha tålamod, man kommer faktiskt fram*
en annan variant är ju att skaffa bärbar burk med dvd-r/rw spelare...med firewire komplement....visst skitdyrt, men då kommer det ju garanterat att funka + att du kan redigera sakerna på plats mycket nogrannare...
Den här skall fungera som inspelningsenhet av signal från kamera på proffesionella inspelningar. Kameran kommer att vara en filmkamera av 35mm eller 16mm format.
Den maskin du länkat till använder sig av DVD-RAM format. Vad jag listat ut hitills måste man då använda sig av nånting som kallas för FINALIZE för att kunna läsa skivan på alla DVD-läsare.
Det jag kommit fram till hitills är att den enda maskinen som spelar in på ett sådant sätt att man, efter inspelning, kan ta skivan och titta på den i vilken läsare som helst är en recorder från Philips. Deras värstingmodell för tillfället är en modell som heter DVDR1000 MkII.
Någon som har nån erfarenhet av denna eller har nåt annat tips?
Jo det är ett bra alternativ. Men i detta fall skall det utformas med "idiotgaranti", dvs så likt den modell som nu används med HI-8 band och en stor tydlig REC-knapp.
Tror det blir lite "overkill" med redigeringsmöjligheter osv. Dessutom är jag lite osäker på hur robust man kan bygga en sådan enhet.
Tror i slutändan att man bygger in en massa snygga funktioner som kommer att förvirra användaren.
Jotack jag vet. Det är en gammal maskin som har agerat "standard". Den är så gammal att tillverkaren nu slutat med reservdelar till den. Dock används diverse DV spelare numera också, men det har aldrig skapats någon riktigt smidig lösning på det här. Eftersom de flesta reklamfolk idag går och skryter med sina snygga bärbara datorer tänkte jag att man kunde titta på alternativet att spela in direkt på DVD och efter dagens slut ge dem dagens tagningar på en skiva. Det handlar som sagt var bara om "minnesbilder", dvs svaret på frågan "hur tusan såg tagning 15 ut egentligen?". Ett disskusionsundelag helt enkelt.
Jag tror du missuppfattar mig :) Jag är INTE ute efter en stationär dator med DVd-brännare, utan en stationär DVD-recorder, av samma typ som en gammal hederlig VHS-bandare. När det gäller hållbaret och skakkänslighet har jag kontaktat en bilstereo-monterar firma som har en del tips om hur man minskar risken för skak.
Ok, då pratade vi samma sak. När det gäller klumpigheten är det ingen större fara. Hellre stor, stadig och hållbar än liten och ömtålig :)
Dessutom har vi ca 10+ ton utrustning med oss ut på inspelningar så en stationär DVD-recorder gör nog varken från eller till :)
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e