Jag har ett ganska stort problem med att skicka sms. Ett stort antal av smsen är utan ett enda tecken när dom kommer fram till mottagaren. Mottagaren blir självklart lite irriterad för att nån idiot skickar tomma sms till dom och kräver en förklaring. Förklaringen blir självklart även den tom och mottagaren blir rasande :e
Någon annan som har råkat ut för det? Har varit i kontakt med Telia och dom muttrade nått om att det kunde bli problem om man började smsen med *, t.ex "*suck*" ?
Snälla säg att jag inte är den enda, känner mig utfryst från omvärlden...
Du kan inte börja ett SMS med en asterisk (*) eftersom det initierar ett kommando. Du måste avsluta varje kommando med en fyrkant (#) om det ska fungera.
Exempelvis kan du skriva *HN# och sedan ditt meddelande så skickas det från hemligt nummer. Detta skiljer sig lite från olika operatörer.
Kompletterar Gislaved.net's inlägg med att säga att du alltså inte kan skriva *suck# för att kringgå kommandot, utan då får SMSC'n ett "riktigt" kommando den inte förstår och då kan det gå riktigt illa.
Vet inte om det hjälper med ett blanksteg först, och sedan *suck*, men det kan vara värt att pröva. :)
Kompletterar Gislaved.net's inlägg med att säga att du alltså inte kan skriva *suck# för att kringgå kommandot, utan då får SMSC'n ett "riktigt" kommando den inte förstår och då kan det gå riktigt illa.
Vet inte om det hjälper med ett blanksteg först, och sedan *suck*, men det kan vara värt att pröva. :)
Det händ inget speciellt förutom att sucket inte kommer synas...
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2