webForumDet fria alternativet

LiDE 30 Vs. D1250U2

Datorhårdvara

4 svar · 282 visningar · startad av Peeer

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg
Frågan#1

Efter lång och trogen tjänst så har min gamla scanner lämnat in hatten ( :x) och ska därför ersättas med en ny.
Jag gillar Canon så valet står därför mellan D1250U2 och LiDE 30. LiDE är tunn och smidig (snygg), medans D1250U2 är tjock och har USB2-anslutning. Någon som har något att säga angående mitt val?

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

en intressant sak man kan tänka på...det står att den är kompitabel med usb 2.0 men inte att den utnyttjar dess fördelar som större bandbredd §jr finstilt kan man tänka sig. så det kanske man skall ta reda på...om man hittar mer exakta produkt specifikationer

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

En sak som jag tycker saknas på många scanners är ett TUNGT lock. Dvs om man scannar ur en tidning eller nåt så är locken nuförtiden så lätta att tidningen glider ur och kommer på sniskan. Så jag struntar i smala tunna scanners utan en rejäl sak om faktiskt klarar av inte bara att scanna in bilder.

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

det är fan sant asså...en slags "tving" eller klämmekanism skulle inte heller sitta så mycket fel...

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Fv02 skrev:

en intressant sak man kan tänka på...det står att den är kompitabel med usb 2.0 men inte att den utnyttjar dess fördelar som större bandbredd §jr finstilt kan man tänka sig. så det kanske man skall ta reda på...om man hittar mer exakta produkt specifikationer

Jag har läst ett test med den scannern i. Enligt det så var scannern snabbare när man använde USB2 istället för 1.

CyberPet skrev:

En sak som jag tycker saknas på många scanners är ett TUNGT lock. Dvs om man scannar ur en tidning eller nåt så är locken nuförtiden så lätta att tidningen glider ur och kommer på sniskan. Så jag struntar i smala tunna scanners utan en rejäl sak om faktiskt klarar av inte bara att scanna in bilder.

Det har du ju rätt i. Tidigare så fick jag trycka ner locket för att tidningar mm skulle ligga still. Det är en åsikt som tål att tänka på!

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)