Jag ska snart beställa Telia ADSL plus modem men nu har jag blivigt lite fundersam efter att ha läst denna tråd på sweclockers:
-> Tråden i Sweclockers forum.
För er som inte orkar läsa vad det står där så tar jag mig friheten att citera därifrån: :birp
Problemet är att det LÅTER! Ett högfrekvent surrande ljud. Spelar ingen roll om datorn är på eller av, om jag surfar eller inte...
Vad har ni andra för erfarenhet av detta modem? HÄR kan ni läsa lite mer om modemet på telias hemsida och HÄR finner ni produktbladet till modemet.
Det måste ju finnas massvis med folk i detta forumet som använder det modemet ju :)
Jo visst men "gammelman" påstod att han fått svar från D-link. Citat: "De påstod att det är helt normalt att det skall låta lite från modemet, och säger även att om man överhuvudtaget ska höra ljudet så måste man lägga örat emot modemet =)"
saker och ting låter om de har fläktar i sig. mitt modem har ingen fläkt. Jag kör med ett alcatel adsl modem..
en polare som köpte D-links motsvarighet har detta surrande ljud, just på grund av den lilla fläkten som snurrar konstant.
det låter inte på långa vägar som de små fläktarna på grafikkorten (som för övrigt är de mest ljudliga fläktarna som existerar ;) ) men ljudet hörs på minst 1.5m avstånd...
saker och ting låter om de har fläktar i sig. mitt modem har ingen fläkt. Jag kör med ett alcatel adsl modem..
en polare som köpte D-links motsvarighet har detta surrande ljud, just på grund av den lilla fläkten som snurrar konstant.
det låter inte på långa vägar som de små fläktarna på grafikkorten (som för övrigt är de mest ljudliga fläktarna som existerar ;) ) men ljudet hörs på minst 1.5m avstånd...
*gaaahhhh* Jag vill ju ha ett tyst modem! x(
Vet ni vart man antingen på nätet eller i Göteborgsområdet kan köpa ADSL modem? När jag frågade Telias support så tipsade de mig om Telias butiker :OO
Surrar... aldrig hört på maken att ett ADSL modem surrar!!! :q
men! det finns både modem, switchar, hubbar och övriga liknande produkter med fläktar i, för att de inte ska överhettas.
alla såna produkter har ett surrande ljud. hur konstigt det än må låta för vissa av er så är de där små fläktarna inte helt ljudlösa...bara o inse det.. :OO
Surrar... aldrig hört på maken att ett ADSL modem surrar!!! :q
men! det finns både modem, switchar, hubbar och övriga liknande produkter med fläktar i, för att de inte ska överhettas.
alla såna produkter har ett surrande ljud. hur konstigt det än må låta för vissa av er så är de där små fläktarna inte helt ljudlösa...bara o inse det.. :OO
jaja... Funderar på att ställa modemet i garaget och sedan dra TP-sladd till switchen. :l Är Modem kännsliga för kyla? Det blir ju kallt på vinten...
Bire skrev:
Mitt modem är iaf knäpptyst.. Det blinkar knappt! :)