webForumDet fria alternativet

Var hitta bra och vettiga surroundhögtalare?

Ljud & bild

8 svar · 437 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jag har fått lite för mycket pengar till övers, så jag tänkte komplettera DVD-spelaren med ett 5.1-system. :)

Budgeten ligger just nu på 4000:-, en summa som kan komma att öka om jag lever snålt kommande månaden. ;)

Kikade runt nu i helgen och har upptäckt att Onoff/El-Giganten/Siba går fetbort. Det fåtal högtalare de har framme säljs styckvis (och på tok för dyrt), om man överhuvudtaget vill veta något så måste man fråga en provisionssugen försäljare. :l
Expert hade ett trevligt paket inom budgetramen, så dit ska jag gå och kika igen i morron.

Men då är frågan - onlinebutiker? Har tittat på vad Hi-Fi klubben har att erbjuda, men de är rejält dyra på högtalare. De har en butik två kvarter bort trevligt nog. :)

Alltså återstår att se vad som finns på nätet! ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

HiFi klubben!

stoffe-2k är som vanligt blind. ;)
HiFi klubben går som sagt också fetbort - jag har ingen lust att hosta upp över 2000 spänn bara för en center. :l
Deras minsta system är förvisso nästan inom budgeten, men jag är lite skeptisk till så små högtalare som frontar. Visst är det säkert hur bra som helst, men det känns så... fjuttigt. :e

Kom igen med fler tips! :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Ska du ha reciever för dessa pengar också ? eller bara högtalare

Nänä, DVDspelare med dekoder, förstärkare och hela den biten finns redan - det är bara sex stycken högtalare jag är ute efter. ;)

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

glöm det för 4000:- såvida du inte köper spräckta högtalare :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Ok är du nere i så "låga" priser är det väll bara Audiopro och Eltax som du har att välja på :) kolla https://www.minhembio.com och forumet, ställ frågan där..De brukar finnas kunniga personer där. Jag har ingen erfarenhet av den prisnivån :(

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

https://www.netonet.se
=)
billiga grejer, hur bra det är sen vet jag inte men dom har ändå Sony å liknande grejer..
tänkte själva satsa på Yamaha förstärkaren med sub till..

CatZ: Det var ju ett otroligt hjälpsamt och uttömmande svar. Inte. :l

erka: Tackar, det var en bra länk! :)
Lite synd bara att forum av den sorten ofta befolkas av audiofiler som lägger varenda spänn på highend-kablar för 500 spänn metern. Blir lätt en känsla av att man är mindre värd om man inte har råd med dyra prylar...
Skulle jag nämna att min DVDspelare heter Centrum Gemini skulle jag väl bli utskrattad. ;) Å andra sidan räknar jag med att den bara håller 1-2 år, men då har jag börjat jobba och har råd med nåt bättre - då jävlar ska det fläskas på! :e

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)