Jomen visst...
Jag hade lämnat in min telefon på lagning för c.a en månad sen, och idioten där sa att det skulle gå på garantin... jag har inte gjort nånting med telefonjäveln så det var väl nåt jävla fabrikasionsfel...
Så kom jag igår och skulle hämta mobilen, för han där för en månad sen sa att den skulle vara klar igår.... och då börja han tjafsa nå jävla skit om fuktskada och att det inte skulle gå på garantin..
- Är du dum i huvet eller? sa jag, den förra idioten sa ju att det skulle gå på garantin!!
Och han sa nåt om: ”Om jag krockar med bilen, går det på garantin då?”.
Då blev jag förbannad och skrek: INTE FAN VET JAG!
Och han sa att det skulle kosta över nypriset och laga den, och om jag vill ha tillbaka telefonjäveln trasig så kostar det 400 spänn!!!!!!!
FÖRJÄVLIGT!!!
MIN 3330.... borta... :’(
Nu jävlar är jag förbannad... men vad ska jag göra?
- Är du dum i huvet eller? sa jag, den förra idioten sa ju att det skulle gå på garantin!!
Kanske inte bästa svaret. Ibland får man använda fingertoppskänsla ;)
Fuktskador går inte på garantin. Utan där gäller enbart fabrikationsfel eller fel som beror på dålig kvalite. Att de sedan tar 400:- för att komma fram till att felet inte ingår i garantin, beror på att de lägger ned en del arbetstid på att komma fram till vad som orsakat felet, och den tiden vill de naturligtvis ha betalt för. (Ingår vanligen i reparationskostnaden.)
Tror tyvärr inte att det är så mycket du kan göra, om det nu är en fuktskada som orsakats av felaktig hantering.
Ska teknikern som tog sig tid att skruva isär telefonen och konstaterade att det var fukt i den jobba gratis?
Redigerade min formulering precis innan du skrev ditt inlägg :)
...Att de sedan tar 400:- för att komma fram till att felet inte ingår i garantin, beror på att de lägger ned en del arbetstid på att komma fram till vad som orsakat felet, och den tiden vill de naturligtvis ha betalt för....
Det ända du kan göra är att ALDRIG NÅGONSIN köpa något på onoff. Har man redigt med tur så kanske d funkar. O deras personal är ju sämre än sämst. Kan absolut inget. Jag vågar aldrig köpa nått där.
Problemet med dessa "teknik-kedjor" är att de säljer allt mellan himmel och jord vad gäller teknik. Finns inte en möjlighet för de stackars expediterna att ha expertkunskap på alla de produkter de säljer.
Bättre att handla i fackaffärer som har kunskap på sitt område. De stora "lågpriskedjorna" på teknikområdet ska man bara handla hos om man på förhand vet vad man ska ha. Någon större hjälp med vägledning kan man av förklarliga skäl inte räkna med.
Dom får väll gå kurser. Har en affär här i stan som säljer stereo o tv.. dom har mkt större sortiment av olika saker än onoff.. där kan alla allting typ..
Åja, nu ska vi inte bara kasta skit på OnOff! ;) Hade jag haft 10 000 spänn att blåsa på nåt kul hade jag genast sprungit och skaffat mig detta!
Den Avantekserien kostar vanligtvis över tjugo... Det framgår inte riktigt av bilden, men subben är gigantisk! En kille fick inte in alla lådorna i sin 944 - han fick surra fast bakhögtalarna på taket... Feta grejor. :e
Ähh... Fuktskador är inget om du har Ericsson!
Jag hade en 628:a som låg ute i min rabatt från Augusti till Maj. Jag bara skruvade isär den och lät den torka på en tidning och vips så var den igång igen!
Men jag ska även erkänna att min sambo tappade sin Nokia 6150 i havet i somras. Jag skruvade även isär den rätt snabbt och den går som en klocka fortfarande!
I bägge fallen så pajjade dock batterierna.
och då börja han tjafsa nå jävla skit om fuktskada och att det inte skulle gå på garantin..
Mobiltelefoner hör till det mest fuktkänsliga som finns, det räcker att det blir kondens i telefonen för att den ska bli förstörd.
Min polare slängde av misstag sin Sony MZ-5 (Tror jag de va) i en skål med vatten, han hitta den sen efter drygt en timme, då den låg på botten. Han skruva bort skalet å lät den torka, efter bara en dag så funka den igen. Till och med klockan gick rätt, och alla inställningar var samma... Den telefonen var banemig inte fuktkänsliga :)
Vi var och köpte 2 st LG 21'' teve för 1900kr st
Vi kom dit samma dag som "rea:n" började, Expediten sprang in på lagret och kom ut med dom och sa att det var dom sista. Det känns som dom köper in så produkter i en mycket liten upplaga.
och ibland finns inte ens saken kvar.
medialabs > Det gör de faktiskt, tror jag. Vid sina reor har de bara ett litet antal reaprodukter som snabbt tar slut. Grejen är, att de nu har lyckats få en till affären.
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849