webForumDet fria alternativet

Bläckpatroner!

Program & appar

4 svar · 332 visningar · startad av d@le

Medlem sedan juni 2001329 inlägg
Frågan#1

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag haft problem med min skrivare, nu så är den lagad. Fick byta ut skrivhuvudet och göra en allmän rengöring. Nu till min fråga, hur ska jag ställa mig mot så "icke orginal patroner" !? Enligt Clas Ohlsson där jag köpt dessa patroner så säger de att de kan förstöra skrivhuvudet, också på det företag där jag lämnade in skrivaren sa de samma sak, den reperatör som jag snackade och som också fixade skrivaren sa dock "du gör det på egen risk". Så hur ska man göra? Vill ju inte gärna utsätta min skrivare för en onödig risk och kanske råka ut för samma sak igen.

Därför vänder jag mig till er och undrar vad ni tycker och har för erfarenheter inom detta? Sägas skall att skrivaren tydligen gjort över 2000 utskrifter så det var väl mer en form av förslitningsskada kanske, även om reparatören sa att skrivhuvudet var helt igentäppt.

Någon som kan hjälpa? :p

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag brukar resonera såhär när det gäller såna saker:
Vad kostar originalpatroner?
Vad kostar icke originalpatroner?
Vad kostar skrivaren?

Lägger man ihop skillnaden i pris och tänker efter om det är värt det så brukar det ge sig ganska fort.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Lägger man ihop skillnaden i pris och tänker efter om det är värt det så brukar det ge sig ganska fort.

Dvs. köp en ny skrivare när patronen är slut :OO

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag köpte originalpapper och bläckpatroner hos en leverantör (nu kom jag inte ihåg namnet) billigt då jag har en egen firma registrerad (även om den inte är i bruk, spelar ingen roll). Kan vara ett tips.

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

Tack för era svar, men det jag ville veta var om det stämmer att icke-original patroner kan förstöra skrivhuvudet eller inte...? Ingen som svarade på det...

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)