Den har så länge jag kan minnas avgett ett surrande/pipande ljud. Har inte tänkt på det när jag använt andra iMacar så jag vet inte om det ska vara så.
Någon som vet om det ska vara så eller om det bara är för mig? =/
Datorn funkar utmäkt å så. Inte det. Men lite irriterande ljud från fläkten eller vad det nu kan vara =/
Låter inte bra. Kan det vara hårddisken som viner? Prova sätt hårddisken i vila och se om ljudet försvinner. Lösningen på problemet isåfall är att byta hårddisk. Några av hårddiskarna som sattes in i vissa Macar började vina efter ett tag och blev mer och mer högljudda. Varför vet jag inte. Har själv en Powerbook som hade en sån surrig hårddisk, bytte till en större hårddisk av annat märke och den blev supertyst.
Gå in i inställningarna för "Strömsparare" och välj anvancerade inställningar. Där kan du ställa in så att hårddisken går i vila separat efter en viss tid (går sen att sätta i vila direkt via inställningsraden). Det går ju att ställa tillbaka sen så det är inget större expriment.
Som jag sa, inte mycket att göra då det är hårddisken som åstadkommer detta ljud. Finns det garanti kvar så kontakta Apple och be att få en ny, tystare hårddisk. Annars är alternativet att uppgradera till en större hårddisk och samtidigt få en tystare.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25