Börja med att installera om drivrutinerna.
Sedan kollar du allt funkar scannerprogram <--> scanner.
Dvs att programmet hittar scannern.
Har en scanner(CanoScan) utlånad, mer hjälp kan jag tyvärr inte ge.
25 svar · 630 visningar · startad av Peeer
Hjälp!!!
Min syster satt vid datorn och scannade innan (varför, varför??), och gjorde (enligt henne själv) precis som man ska göra. Plötsligt dök det upp ett hemskt felmeddelande
Unrecoverable error in scanner.
Turn off scanner and follow instructions in manual.
Scanner driver will be closed.(Code:11)
Scannerns programfönster (den rutan som dyker upp i PS när man väljer Arkiv-->hämta in-->CanoScan N650U) stängdes av, och scannerhuvudet (saken som åker under glaset, lyser och låter) stannade precis där det var. Enda sättet att få den åka tillbaka var att bryta strömmen och släppa på den igen. Nu blir det så varje gång jag scannar. Felmeddelande och en död scanner. Vad ska jag göra??
CanoScan N650U, WinME
Börja med att installera om drivrutinerna.
Sedan kollar du allt funkar scannerprogram <--> scanner.
Dvs att programmet hittar scannern.
Har en scanner(CanoScan) utlånad, mer hjälp kan jag tyvärr inte ge.
Håller på med drivrutinerna just i detta nu. Jag hoppas att det hjälper
De första testerna gick bra ivarjefall. Tänk vad simpelt. Förhoppningsvis återkommer jag inte mer (i det här ärendet)!
Danke schön!
Inga problem.
Problem är till för att lösas ;)
Återfall...
Nej.. Scannern har fått återfall. Samma fel som tidigare. Ska prova att installera om drivrutinerna igen, men jag känner att det är ingen bra lösning att installera om drivrutinerna varannan dag. Något tips på en permanent lösning?
Återfall x 2
...*censur*... scannerskit. Den gjorde det igen. Har aldrig varit några problem tidigare. Började för första gången få när jag skrev det försat inlägget i denna tråd. Jag har inte installerat något nytt vad jag vet. Kan jag klaga hos återförsäljaren (SIBA)??
Kolla så att Pluginen för import/export i Photoshop också ersätts med en ny kopia när du installerar om drivrutinerna. Kan ju vara den som bråkar.
Hur länge har det funkat bra, innan? WindowsME är ju inte precis det bästa operativsystemet och enligt maken som är PC-tekniker ställer den mest till problem (han tycker alla ska köra på Windows2000 istället).
[ glömde bort att jag var gift och skrev "fästmannen" *skakar på huvudet :e ]
CyberPet skrev:
Kolla så att Pluginen för import/export i Photoshop också ersätts med en ny kopia när du installerar om drivrutinerna. Kan ju vara den som bråkar.
Var gör man det? Den filen som ligger i Plug-in-program -->Import-Export, är senast uppdaterad 2000 (!). Kan det stämma??
CyberPet skrev:
Hur länge har det funkat bra, innan? WindowsME är ju inte precis det bästa operativsystemet och enligt maken som är PC-tekniker ställer den mest till problem (han tycker alla ska köra på Windows2000 istället).
Jo jag vet. ME är urkasst, men det har faktiskt funkat hyfsat för mig. Scannern har funkat i flera månader (tror det var i julas den införskaffades)
Bäst vore väl om du lyfte ur den pluginen och gör en ny installation, kommer det en ny fil där så vet du ju att den är fräsh i alla fall.
Det som min make säger om ME är att den kan korrumpera saker efter tiden, så att det börjat strula efter några månaders problemfrihet var ingen förvåning. Men börja med att prova med att ta bort pluginen manuellt och sen installera om. Jag hoppas det funkar!
Nopp. Gjorde som du sa, men ingen ny Twain_32.8BA lades till. Provade även att klicka på "Testa scanner eller kamera" (kontrollpanelen-->Scannrar och kameror--->CanoScan). Resultat blev att det dök upp en ruta där det stog att testet var avklarat, medans scannern i verkligheten hade hängt sig. Funderar på att prova scannern i en annan dator. Återkommer efter det testet
Kolla kablarna också, man vet aldrig! Jag lider med dig :(
Vad säger man?? WinME suger!! x(
Det funkade perfekt hemma hos min kompis (W2K), och när jag kom hem så funkade skiten även här! Kanske bara tillfälligt, men den funkar nu ivarjefall! :D
Tackar och bockar
Hoppas det inte blir mer problem nu. :(
Det skulle inte alls vara roligt.
Hoppas du scannar på nu. ;)
Hoppas du scannar på nu.
Självklart. Scannern går varm (den börjar säkert brinna snart med min tur!):OO :e
Haha det må jag säga. :D
Snygg bild! :e
Men varför så mycket ljusgrönt? Solen :q
Aha! Jo det förklarar en del ;) :)