HEj!
har en powermac 7200/90
går det att byta processorn mot en snabbare? Den verkar gå att ta loss. Vilken är den snabbaste man kan trycka i? om det går ...var kan man då köpa en processor?
fråga 2
har sett att förut på OBS! att maccarna där som dom visar har ett säkerhetssystem som man måste logga in...fanns 2 konton. konto 1 var admin konto och konto 2 kom man endast åt launcher fast finder fanns inte....
hur kan jag få detta program/inställning?
1. Information hittar du troligtvis här: http://www.xlr8yourmac.com/
2. Låter som fleranvändarstödet, kräver nog nyare version av Mac OS... vet inte om den fanns i 8.6 men finns med säkerhet i 9.x.
Hur länge surfade du runt där?? gjorde du en sökning? Jag hittade över 20 träffar på din modell, men jag har inte läst artiklarna så jag vet inte om det finns möjlighet att uppgradera din modell till en snabbare dator.
Hej igen!
tack för svaren. Jag har hittat ett processorkort, på den där sidan verkar det vara 50/50 men alla säger att det funkar bra när dom väl fått igång det....
jag pratar om ett
Sonnet Crescendo 7200, G3 400MHz/1MB
dom vill ha 3190 kr för det kortet..3000 spänn för ett plast kort?!?!?!
óch buss hastigheten blir den samma så jag undrar tror du det är värt att köpa processorkortet?
Antagligen inte. Bättre då att köpa en begagnad G3:a som har bättre busshastighet och sen uppgradera den.... eller spara pengar riktigt länge *suckar* och köpa en iMac eller en fin G4:a *suckar djupt*.
Det är dyrt förstås. :(
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e