Matti jag har bara installerat FreeBSD och inte gjort mycket mer, mitt ända råd är installera på en maskin som är mycket bättre än en P200 MMX med 32 MB RAM. Det blev som om all sirap i världen hade hittat till min "lab-dator" :(
Ingen anning, det var ett tag sen. Det enda jag kommer ihåg är att det gick segt att installera och sen att köra.
Men om jag körde någon fönsterhanterare så svarar jag kanske. Dock brukar inte xFree86 funka så bra mot graffekortet i den burken.
Tjo
Jag slänge nyss ut RH7.1 till förmån för freeBSD 4.5 och för mig vart det ett lyft :D , både prestandamässigt och ur buggsynpunkt. X (3.3.6) rinner som vatten ur kranen :birp
(Det gjorde det INTE med RH)
Burk: 350Mhz, 256 Mb RAM och Diamond Viper 550 16Mb
Enda problemet jag hade var SCSI-kortet som inte stöddes men när jag böt ut det funkade det som sagt kalas. Det var både lite krävande och robust att installera vilket kräver lite tålamod...Men är man less på en del Linuxdistars nya windows-stuk och tröttnat på alla miljoner howtos som är skrivna på barnspråk är det helt klart ett bra alternativ...
Såvitt jag förstått har det skett ett lyft i de senare freeBSD distarna mot de äldre. Vad vet jag inte... men troligtvis på hårdvarusidan.
Tack. Är man helt galen om man försöker få igång Freebsd (4.5) på en 486 100 mhz med 8 mb ram, 400 mb hdd? Tänkte som sagt köra i textläge och kanske försöka få igång nån webbserver eller så.
You will need a 386 or better PC, with 5 MB or more of RAM and at least 60 MB of hard disk space. It can run with a low end MDA graphics card but to run X11R6, a VGA or better video card is needed.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2