Nu har jag då valt, det blev en Onkyo TX-DS494 silver reciever samt Canton Movie 10-MX silver. Det enda som var irriterande var att canton tar 1800 / par för golvstativ och det måste man ju ha annars skrammlar skiten och då kan man inte se på film. Hittade inga billigare stativ **suck**
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Du kan nog fästa Canton-högtalarna på väggen. Det blir visserligen till att borra upp hål i väggen. Jag tror att det bör räcka bra för att få bort skrammel från högtalarna. Det är ju ändå subwoofern som har de största energimängderna att ta hand om. I mellanregister och diskant behöver inte konerna röra sig så mycket.
Angående Sony Pascal-högtalare, jag har en liten misstanke om att de är gjorda för butikskedjor i stil med OnOff, SIBA etc. Då kan de nämligen ha lägsta pris-garanti, och vara fullständigt säkra på att du inte hittar just den modellen billigare i någon annan butik, eftersom den butiken rear ut den andra praktiskt taget likadana modellen.
UlfT
Jo visst men nu vill jag inte försöka mig på det projektet med mina mastodont betong väggar som är omöjliga att forcera :)
Hurvida Pascal är tänkt för onoff etc tror jag faktiskt inte att så är fallet. De fick Eisa awards som bästa sattelitsystem för 2 år sedan och det brukar aldrig skit som dvs pioneer system för 8000:- (som du hittar på onoff, siba) få. De finns nästan bara på sony affärer och Thorn, iaf vad jag har hittat.
Lägstaprisgaranti är sånnt krångel med,vet du hur reglerna är. Måste de ha varan inne i den affären som man säger att det finns billigare i? eller räcker det med att de har den utsatt för ett visst pris
------------------
När det gäller Sony Pascal-högtalarna hade jag nog fel. Tittar man närmare på bilderna ser man att den dyrare modellen har rundade kanter. Det kan för den okunnige te sig som en design-gimmick, men i praktiken kan det ha en positiv inverkan på ljudet eftersom det lätt bildas ogynnsam turbulens runt skarpa kanter. Därför är det nog så att den dyrare sorten verkligen låter bättre. Men jag tror du gjorde ett bra val när du köpte Canton. De är kända sedan länge för att göra bra satellitsystem.
Tyvärr känner jag inte till alla regler runt lägsta pris-garantierna. Det vore dock intressant om det inte fanns några krav på att varan verkligen finns inne. Då skulle man kunna bilda ett luftföretag som påstår sig saluföra billiga prylar. Sedan hänvisar man till företagets annonserade priser och får lägsta pris-rabatter. Och inte kan väl jag hjälpa att varan alltid råkar vara slut när någon verkligen vill köpa :) På något vis misstänker jag att det finns en hake någonstans :) Men olika modellbeteckningar är något som de definitivt utnyttjar för att sätta prisgarantin ur spel.
jo det har man märkt, de hade inte prisgaranti på en sony stärkare på onoff, för det var bara en affär som sålde den i silver...de kostade lika mycket men den för silver var billigare för ovanlighetens skull, men icke sa icke, den var tvungen att vara svart för att den skulle gå ner 1000 kr
------------------
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25