...
SQL, kan det vara något?
Men jag vill (helst) inte ha en webbaserad lösning, inte som det ser ut i dagsläget.
6 svar · 617 visningar · startad av bughawk
Jag har många tusen komponenter som ligger mer eller mindre osorterade och framförallt okategoriserade i mitt rum.. :e :)
Jag skulle verkligen behöva ett program för att få ordning på detta. Typ MS-Access kanske skulle räcka, men jag skulle helst vilja ha ett *nix-baserat program.
Några idéer ?
I värsta fall får jag väl skriva ett eget program.. men det hinner jag egentligen inte med.
...
SQL, kan det vara något?
Men jag vill (helst) inte ha en webbaserad lösning, inte som det ser ut i dagsläget.
hmm jag har lösningen på ditt problem... skicka komponenterna till mig eftersom jag har komponent brist ;)
Skämt och sido så borde det väl finnas nått databas aktigt i Staroffice som väl finns i *nix version :q
Staroffice finns hos www.sun.com
------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!
Jo, men Staroffice är ett grafiskt program.. Och jag vill använda commandline, eftersom jag åtminstone till en början kommer att bli tvungen att använda telnet för att koppla upp mig mot en av mina andra datorer för att lägga in komponenterna... typ.
Som sagt.. Kan SQL vara något ?
Men... Borde det inte finnas någon som har gjort en sådan databaslösning redan ??
------------------
/ bughawk
Tiden går - gör något vettigt av den !
Ställer frågan i linuxforumet istället !
Denna tråd kan nu stängas.
------------------
/ bughawk
Tiden går - gör något vettigt av den !
Stänger denna tråd på bughawk´s begäran
Diskussionen fortsätter här: http://program.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000111.html
//Magnus, Moderator
------------------
Magnus
Jodå... så är det.