webForumDet fria alternativet

Hur lång tid för CNA?

Programmering

5 svar · 332 visningar · startad av OlleBoop

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg
Frågan#1

Hej.
Eftersom jag verkar få en massa tid över så tänkte jag lära mig lite Novell.
Och när jag liks håller på med det tänkte jag att det kanske vore lika bra att certa(NetWare Administrator eller Service and Support).

Borde jag klara av det på tre-fyra veckor, inte heltid men nästan?
Några bra böcker i ämnet?

Nätverkskunskaperna är hyfsade men jag är i princip rudis på Novell.

[Redigerat av OlleBoop den 06 sep 2001]

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

När jag tog Novell-cert tyckte jag att det var ganska konstiga frågor. Det var ganska mycket om hur det fungerar i en blandad miljö med både Novell och NT osv. Har du tre veckor på heltid bör du klara det om du har lite förkunskaper.

------------------
"signatur"

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Jag blev så chockad av att se ett inlägg här i netware forumet att jag bara var tvungen att skriva något, jag trodde inte att det var någon som använde novell längre :e

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Reefer>> Det är fler än du anar som använder det. Framförallt kommuner kör det och kommer väl att göra det ett bra tag till förmodar jag. :l

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

När jag tog Novell-cert tyckte jag att det var ganska konstiga frågor.

Så sa en kompis till mig också... ;)

Medlem sedan aug. 200170 inlägg

inte konstigare än den som skriver provet. :p
jag ritade ihop en nw4.11 cna för några år sen och det provet var absolut inget problem bara man hade jobbat lite med normal administration av novellnät. Läste väl förvisso någon bok också, men det provet var inte särskilt blödigt... Däremot minns jag att jag vid något tillfälle drabbades av ett adaptivt test på advanced administration, kuggade med typ två poäng och alldeles för lite frågor. Då var man smått irriterad. ;)

Kolla efter böcker som heter nåt i stil med CNA Study Guide (Novell Press om jag inte minns helt fel), med den och lite erfarenhet så är det absolut inga som helst problem.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)