webForumDet fria alternativet

Tvångsutmata på iMac?

macOS

7 svar · 680 visningar · startad av Axel

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg
Frågan#1

Hur tvångsutmatar man en skiva på iMacen? Den har ju inget litet hål på framsidan som tidigare. Nu löste det sig ändå, men det kan ju behövas nån annan gång. Det är förresten en iMac av nyare modell med slot. ;)

------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Du lyfter av hela plastkåpan, bränner alla garantier som någonsin funnits, bänder upp spelaren och hoppas på att du får ut skivan i ett stycke... ;)

Allvarligt talat fattar jag inte att de glömt (?) en sån simpel sak. :l

Vet inte hur en slotmaskin är uppbyggd förresten, en släde knuffar man ju ut rent fysiskt med det uträtade gemet ;) men med en slot? Går det överhuvudtaget?

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Jag kan inte kalla mig för mästare på Mac, då jag aldrig någonsin behövt göra något annat än använda dom och då har det fungerat prickfritt. Såg dock något någonstans: slå på datorn och håll in musknappen. Tror inte det går att tvinga ut den utan tillgång till el.

------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?

Medlem sedan jan. 2000229 inlägg

Sån tur att jag sitter med Macar av den konventionella sorten med gemutmatning. Har faktiskt bara behövt det en gång och det var vid diskettkrångel med en Performa 460.

------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker

*Testade Chainsaws tips* Visst hände det något, men skivan kom inte ut. Det som hände var istället att datorn vägrade starta från systemet på hårddisken och letade efter nåt på cdn istället. Lite hårdare än att hålla inne c på tangentbordet också verkade det som eftersom datorn föredrag att visa en diskett med frågetecken istället för att starta.. ;) Tack ändå, Chainsaw..

------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Och jag som trodde att de nyare Mac-datorerna var befriade från disketter. ;)

------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Tro det eller ej men det FINNS faktiskt ett litet hål på framsidan. Den syns knappt, men kolla till höger om utmatningshålet, raktframifrån så ska man faktiskt se hålet.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

coolt. Det funkade ju faktiskt. ;) Tack så mycket, Petra!

------------------
Axel Veibäck

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)