webForumDet fria alternativet

Ipad o itunes frågor

Program & appar

0 svar · 412 visningar · startad av haider

Medlem sedan jan. 2003956 inlägg
Frågan#1

Har aldrig känt mig så noobaktig som nyligen.
Och så säger de att apples produkter ska vara lätta. De är lätta så de är så otroligt svåra...

Hur som helst.

* När man gör en backup så antar jag att allt backupas, även filer som skapats i applikationer (för att vara specifik _hade_ jag ett program som heter iMotion HD 1.2 som skapade en mängd foton till stopmotionfilmer); vart hamnar dessa filer på PCn?
* Inne i Itunes så har jag rutan "Sync Apps" - en del av applikationerna är inte ikryssade. Vad betyder det?
* Vad innebär Revert och Apply längst ner?
* När jag öppnar itunes kommer det upp "is synced with another itunes library" (nej, jag har ingen annan dator eller så - har i princip aldrig synkat förrän jag gjorde backup inför en ios uppdatering) och "erase and sync". Vad innebär det?
* Innan update hade jag gigabytevis med "other", andelsmässigt mer än photos och apps. Nånstans på nätet läste jag att nån klassade det som "skräp". Det tror jag inte på. Jag tror det är material man har skapat med hjälp av applikationer, tex foton, filmer etc. Sedan updaten har denna data försvunnit verkar det. Är den säkerhetskopierad på datorn? Hur kollar jag det?

edit:
* nu när jag öppnar itunes så tycks den synka/tänka, jag tror det är för att det fanns fyra applikationer som behövde uppdateras. Sen frågar den om jag vill klicka Apply eller Dont Apply. Kanske borde jag vänta med den här frågan tills jag fått svar på "erase and sync"...

Hoppas vi har nån itunes expert här.
Minns inte när jag senast känt mig så dålig på nån teknisk pryl förut :(

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)