Den tar det från ditt SIM-kort, sätt i ett svenskt kort och köra via vilket WiFi du vill så kommer det funka.
Annars kan du köra ett program som ändrar det åt dig om du har rootat din telefon tex http://code.google.com/p/market-enabler/
13 svar · 4 063 visningar · startad av MickeA.com
Tjena hej,
Håller på att lacka ur fullständigt... Det är flera appar från Google Play som jag behöver, t.ex. SEB osv.
Från telefonen finns den inte ens vid sökning och letar jag fram den från datorn, trycker "Installera" så står det "Invalid country".
Jag sökte fram en Svensk proxy som jag ansluter igenom. Då blir GP på Svenska och trycker jag "Installera" står det istället "Din telefon befinner sig på en plats som inte är tillåten för det här programmet".
Så... Går det på något sätt att tala om för telefonen att den är i Sverige? Sjukt löjligt det här, bara för att jag inte bor i Sverige får jag inte använda en Svensk banks app.
Vad beror det på? Finns det någon lösning på det här?
Den tar det från ditt SIM-kort, sätt i ett svenskt kort och köra via vilket WiFi du vill så kommer det funka.
Annars kan du köra ett program som ändrar det åt dig om du har rootat din telefon tex http://code.google.com/p/market-enabler/
Aha, såpass... Tror jag har ett Tele2-kort som ligger och skräpar nånstans. Ska testa med det. Varför är det överhuvudtaget såhär? Om den sållar bort appar med hjälp av SIM-kortet i telefonen, varför sållas inte appar bort via webbläsaren beroende på t.ex. IP-adress?
Varför är det överhuvudtaget såhär? Om den sållar bort appar med hjälp av SIM-kortet i telefonen, varför sållas inte appar bort via webbläsaren beroende på t.ex. IP-adress?
Bra fråga, det är nog svårare att fejka/köp ett annat SIM-kort än IP-adress för de flesta skulle jag gissa på.
Jojo, men varför ska dom överhuvudtaget "låsa" appar till ett visst land, det förstår jag inte alls. Visst kan det vara nån sorts filtreringsfunktion. Som Filippinare vill jag kanske inte se Svenska appar, precis som att jag som Svensk inte vill se appar från Kina, men varför göra det omöjligt att installera dom när man gjort ett aktivt val och sökt fram det man är ute efter.
Du har ett CID i din telefon som säger vart den är såld också.
Du kan med fördel ändra CID till superCID dvs global o då funkar allt. kräver lite kunskap
fördelen med supercid är att du kan installera vilken Ruu du vill
Ja märkligt... Jag testade först att plocka ut SIM-kortet helt och det fungerande inte heller. Sen testade jag med mitt Tele2-kort och då hittade den alla banker i Sverige utom just SEB. Vet inte om sökresultat ligger i nån sorts cache eller så. Lyckades söka fram "Enkla firman" och sen gå till SEB-appen via "Also installed"-funktionen.
En sak som är jävligt konstig är att det är samma med Google Earth, finns inte tillgängligt i Filippinerna för Android, men kunde installera det nu med det Svenska kortet... Tack!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562745
Rom Privacy Script (RPS)
men en fråga vad är de för telefon. du har en massa info i hårdvaran som du kan manipulera o ändra
CID
MID osv som avslöjjar ditt land osv. simkortet gör nada utan informationen ligger i just din hårdvara eller i din mjukvara
Det är en Galaxy S2... Men det här bör ju ha med simkortet att göra? Köpte den ny i Manila i December och romen är XEU (Generic Europe/Asia). Det fungerade ju inte utan simkort, inte med mitt Filippinska men med det Svenska. Det logiska är ju då att informationen hämtas från just simkortet.
Någon som har mer info på när ICS släpps till XEU? Blir så jävla pissed för den här kommit till i princip alla andra, men inte till min version... Vill inte lägga in på tradionellt vis (med Odin) eftersom det fortf. är garanti och jag har precis lyckats sabba en annan S2'a :)
Samsung vägrar ge mig ett datum...
MEN VAD ÄR DET DU INTE FATTAR
Det har inte med simkort o göra hur många gånger ska jag skriva det.
Dels kör du en asiatisk rom också
Debranda den eller flasha in Stock SE rom ... KLART
Fråga in om råd om du inte tänker lysssna på dom
LACKAR
Fråga in om råd om du inte tänker lysssna på domLACKAR
Hur är det med dig?
Det funkar utmärkt med att byta SIM-kort, det funkade kanon när vi inte kunde köpa på market. För att få en Android att tro att den är i ett annan land så byter man bara SIM-kort så är det klart.
Fråga in om råd om du inte tänker lysssna på domLACKAR
Haha tagga ner din jävla dåre... Om du läser mitt sista inlägg så har det absolut inget att göra med apparna utan om när ICS kommer till min telefon. Apparna som sagt har att göra med simkortet eftersom det inte fungerar utan simkort, det fungerar inte med det Filippinska kortet men det fungerar med det Svenska.. Så som sagt, tagga ner och läs det som tidigare har skrivits...
Ok kalla mig dåra om du vill men du lär inte få ICS tidigare för du byter sim kort.
rekomenderar dig o läsa på lite på XDA
Ofta Du skulle få en SE Ota över en Asiatisk Rom ...
Men sluta knarka! Tråden handlar om appar och simkort, inlägget jag skrev om min rom har inget att göra med det, utan var en stillsam fråga om ett datum.