webForumDet fria alternativet

Vilken Samsung TV?

Ljud & bild

4 svar · 782 visningar · startad av Akerlundh

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg
Frågan#1

Det är dags att byta ut 32" nu till något något bättre.

Mina krav är följande.

- Full-HD

- 3D-Ready , Har PS3 och Viasat så har ju möjlighet att uttnytja det. Men absolut inget krav.

- DVB-T

- Smart-TV, vet inte kommer man ha nytta utav det?

- PVR via USB är ett krav.

- Samsung är ett krav då jag gillar deras designer, finns mängder med olika modeller så svårt att välja.

- 46" alternativt 42" sitter ca 3meter från tvn.

- Spelar en hel del PS3 så den ska ju vara bra till det också.

- LED är ett måste då den ska hänga på väggen.

- Snygg ska den vara :)

Min budget är ca 8000Kr vill helst inte lägga mer. Vilken TV får jag mest TV för pengarna?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lite halvskumma krav men...
- en plasma går väl utmärkt att hänga på väggen?
- tre meter från? Då hade jag inte ens funderat på något mindre än 46". Jag har en 42" och sitter 2,5-2,7m från och jag siktar på en 50". Minst.

Jag skapade en tråd för mitt potentiella TV-inköp här -> http://www.webforum.nu/showthread.php?t=184925

Om vi säger så här då.

Jag vill ha en stor TV, den ska va snygg och helst 3D och inspelningsmöjligheter via USB.

Sitter nog mer 4 meter från tvn nästan.

Vilket är bäst egentligen.

Tvn används för normalt tvtittande, film. Kollar även på mycket sport.

Medlem sedan maj 20121 inlägg

samsung tv Plasma modell PS43E455A1W11E

Dryden skrev:

Lite halvskumma krav men...
- en plasma går väl utmärkt att hänga på väggen?
- tre meter från? Då hade jag inte ens funderat på något mindre än 46". Jag har en 42" och sitter 2,5-2,7m från och jag siktar på en 50". Minst.

Jag skapade en tråd för mitt potentiella TV-inköp här -> http://www.webforum.nu/showthread.php?t=184925

Fick en sådan TV i 50 års present :) Funkar fint.

Det är två saker jag undrar över dock. Den CA-modul jag har fungerar inte med min TV.
Enligt comhem som är min kabel tv operatör är min tv så ny och det har inte utvecklats en fungerande modul för min TV modell ännu. Hur får man reda på när det finns en fungerande Modul för just min TV? Måste man prata med samsung lite då o då och kolla det kanske?

Fråga 2: När jag tittar på ett program eller film jag har på en USB sticka och pausar för att tilfälligt växla över till en vanlig TV kanal, så startar programet från början igen när jag återgår till USB stickan. Det är lite irriterande. Min far har också en samsung tv, men 2 år gammal. Han kan välja Resume på fjärrkontrollen (den blåa "D" knappen) så fortsätter programet där man Pausade. Det verkar inte fungera på min.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)