Alltså, det finns ju bara för många - så vilka är guldkornen?
Själv är jag på jakt efter en vettig caller-id-app. Testade WhoIsCalling som var typ sämst, vem det var dök alltid upp först när jag lagt på vilket liksom förtar hela grejen. Eniro, hitta.se eller nån annan?
Annars är Prisjakt fullständigt suverän! Är verkligen filmen på Media Markt så billig? Fram med appen, fota streckkoden och vips listas de billigaste. Så sjukt bra! (y)
Själv har jag TrueCaller för att se vem som ringer. Många gånger lyckas den också se när det är en försäljare. Man kan välja om appen ska blocka samtalet direkt eller bara visa att det är en försäljare. Den finns inte på Android Market (finns bara på Äpplets marknad än så länge) men kan laddas ner här utan problem. Rekommenderas! (y)
Nu till nästa: jag har tröttnat på den inbyggda kalenderfunktionen, främst att man inte ser i månadsvyn om man har flera saker inbokade samtidigt. Säg att jag har något som sträcker sig 8-16, då är det en stor grön plutt på den dagen i månadsvyn. Men har jag något annat inbokat samma dag, typ "kom ihåg lunchdaten" så syns inte det. Plus att jag saknar både veckonummer och gärna helgdagar, typ påsk osv.
Gratis är gott men är det bra kan jag tänka mig slanta. :)
TrueCaller är väl den appen som laddar upp alla nummer i din adressbok till deras servrar? Inte så lyckat om någon av dina kontakter har hemligt nummer kanske.
TrueCaller är väl den appen som laddar upp alla nummer i din adressbok till deras servrar? Inte så lyckat om någon av dina kontakter har hemligt nummer kanske.
Bara om man använder Enhanched Search vilket jag inte gör. Går att avaktivera via inställningarna.
Nu till nästa: jag har tröttnat på den inbyggda kalenderfunktionen, främst att man inte ser i månadsvyn om man har flera saker inbokade samtidigt. Säg att jag har något som sträcker sig 8-16, då är det en stor grön plutt på den dagen i månadsvyn. Men har jag något annat inbokat samma dag, typ "kom ihåg lunchdaten" så syns inte det. Plus att jag saknar både veckonummer och gärna helgdagar, typ påsk osv.
Gratis är gott men är det bra kan jag tänka mig slanta. :)
Jag använder denna kalendern. Den finns även som gratisvariant men vet inte vad som saknas då. Den går att köra ihop med Google Calendar eller fristående.
Glöm inte att ändra i inställningar så att man ser text bara, annars blir det bara "pluppar" på dina möten.
Jag använder denna kalendern. Den finns även som gratisvariant men vet inte vad som saknas då. Den går att köra ihop med Google Calendar eller fristående.
Glöm inte att ändra i inställningar så att man ser text bara, annars blir det bara "pluppar" på dina möten.
Använder också Business Calendar och är riktigt nöjd med den.
Glömde en sak i min kravspec och som jag inte hittar om det finns eller inte - svenska helgdagar och svenska veckonummer. Blir knäpp på att exempelvis Kristi Flygare inte är röd från början... :e
Men fixar Business Calendar det eller hur funkar den som heter Svensk Kalender?
/red
Verkar som den svenska diskvalificerar sig själv genom att inga händelser syns i månadsvyn...
Visade sig att det var rea på Business Calendar. Fyra spänn. :e
Jag får väl stå ut med att peta in de röda dagarna manuellt, men den uppför sig precis som jag vill än så länge. (y)
Googles tjänster använder jag mig av så lite som möjligt faktiskt. De börjar bli lite väl stora vad gäller att samla in all data de kan om allt och alla, vilket jag i sann 1984-anda ryggar inför. Dessutom har de tydligen just döpt om Android Market till Google Play - wtf? Skit i nyttiga appar, nu ska vi fokusera på att kränga onödiga spel? :bla
Business Calendar - the shit! Men hur får jag gamla kalendern att sluta? Just nu ploppar dubbla påminnelser upp när något händer, även på nya jag bara lagt in i BC...
Har avbockat Alla kalendrar och Pc Sync i valet längst upp i gamla kalenderns fönster och då försvinner allt från datumen, men så snart den har påmint om något är allt tillbaka igen! x(
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25