webForumDet fria alternativet

D-Links suport suger !!! - DHP-W306AV

Program & appar

0 svar · 589 visningar · startad av Mr T

Medlem sedan maj 20071 061 inlägg
Frågan#1

Måste först bara skriva av mig min ilska....

Under snart 1 månads tid har jag jagat D-Link suport om den produkt jag köpt. Först lovar dom sin återförsäljare Kjell & Company (som varit mer än tillmötesgående i detta ärende) att dom svara inom 24 timmar, vilket är det Kjell & Company skrivit på sin sida. Nästan 1 vecka efter min första fråga till D-Link får jag svar. Inte mycket till svar utan mer uppmaning att använda deras suport sidan och så login och lösen (med uppmaning att ändra då jag mottagit kontot). Ett kortfattad svar om att enheten kan bli varm, men inte mer än så.
Under snart 1 månad har jag väntat på svar, och då också uppdaterat mitt ärende då och då, detta då jag själv ägnat tid åt att försöka lösa det.
Så idag får jag äntligen ett livstecken i form av ett mail. I mailet står att ärendet har stängts, men något svar har jag ännu inte fått.

Suger !!!

------------
Nu känns det lite bättre - så nu över till min fråga.... den som D-Link suport skulle svara på, men som jag nu hoppas kunna få hjälp av er med.

Införskaffade D-Link nätverk över el-nätet, en DHP-W306AV och en DHP-306AV (http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=92500&path=97000000,208000000,229000000,230000000)
Kopplade in och fick det att fungera snabbt och enkelt. Först blev jag undrande då enheten (den trådlösa) blev oerhört varm. Ett kort svar efter 1 vecka från D-Link om att det var NOG normalt. Min andra fråga om att den tappade uppkopplingen mot den andra enheten (och där med routern och hela nätverket) efter en stund, detta trotts att jag satte dom i uttagen bredvid varandra i samma rum (samma fas/säkring alltså) får jag inget svar om.

Är det någon som har denna produkt och vet mer än D-Link om den ? Kan man göra något för att DHP-W306AV inte ska tappa uppkopplingen ? (hittar alltså hela tiden det trådlösa nätverket, men får ingen kontakt med Routern)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)