webForumDet fria alternativet

Hur importerar jag kontakter från ett annat SIM-kort i Android?

Mobiltelefoner

5 svar · 6 180 visningar · startad av erciz

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg
Frågan#1

Morsan har skaffat en HTC Wildfire.

Jag stoppade i hennes gamla SIM-kort och importerade alla kontakter från SIM-kortet. Det gick bra. Sen satte jag i det nya SIM-kortet, men nu är alla kontakter borta. Varför? Hur kan jag få över alla kontakter från gamla SIM-kortet till Android?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Enklast är om du använder nått externt program faktiskt.

Myphonexplorer http://www.fjsoft.at/en/
Funkar på SE samt Android .

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kan du inte blåtanda över kontakterna? Annars borde du väl ha fått frågan av HTC:n om att importera kontakterna? Om inte annat, när du visar alla SIM-kontakter, tryck på MENU-knappen och där ska valet att importera finnas.

Dryden skrev:

Kan du inte blåtanda över kontakterna? Annars borde du väl ha fått frågan av HTC:n om att importera kontakterna? Om inte annat, när du visar alla SIM-kontakter, tryck på MENU-knappen och där ska valet att importera finnas.

Jag ska kolla upp blåtandsmöjligheten när jag får tillgång till telefonen igen (imorn).

Jo, jag importerade via meny-knappen, det gick bra. Men det verkar som att de nollställs när jag byter SIM-kort, av nån märklig anledning.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

erciz skrev:

Jag ska kolla upp blåtandsmöjligheten när jag får tillgång till telefonen igen (imorn).

Jo, jag importerade via meny-knappen, det gick bra. Men det verkar som att de nollställs när jag byter SIM-kort, av nån märklig anledning.

Borde inte ske om du importerar till telefonminnet.

Jag hittade nu ett förinstallerat program i telefonen (HTC Wildfire) med namnet "För över data". Med hjälp av det var det enkelt att föra över alla kontakter och SMS från den gamla SonyEricsson-telefonen.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)