webForumDet fria alternativet

Uppdaterat iPhone och allt försvann

Mobiltelefoner

4 svar · 2 812 visningar · startad av Söderlund

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg
Frågan#1

Som sagt, gjorde en uppdatering på sambons iPhone och hela faderullan blev rensat, kontakter, anteckningar m.m, soprent.

Vi har för oss att vi synkade hennes telefon med Outlook och på så sätt gjorde en back-up på hennes kontakter, anteckningar m.m. men det hittar vi inte, vi kanske har drömt.

Nu hittade vi ett gammalt sim-kort från Vodafone, där finns det lagrat en hel del kontakter, det abonnemanget hade hon innan Telia som vi har nu men problemet är att pinkoden till det kortet har naturligtvis fallit ur minnet på sambon.

Ringde till Vodafone och frågade om dom kunde hjälpa till men eftersom abonnemanget är uppsagt och kortet avregistrerat så gick det inte.

Nu har vi ett sim-kort med massa kontakter på som vi skulle vilja komma åt men ingen pin-kod till detta kort.
Går det att på något sätt komma åt kontakterna utan pin eller "knäcka" pin-koden så man kommer åt kontakterna?

Ja, jag vet, backup bl.a. bl.a....

Medlem sedan jan. 2005327 inlägg

Nu var det iofs snart ett år sedan jag hade en iphone, så med risk för att jag kommer ihåg hlt fel.
Men visst skapar itunes en backup helt "automagiskt" innan den skickar på ny mjukvara till telefonen?
Så jag tror dt funkar att göra en "rollback" från itunes om du inte medvetet valt att inte göra backup, eller raderat någon fill i itunes katalogerna.

/pebi

Det trodde jag också men någon sådan backup finns inte, jättekonstigt...

Medlem sedan feb. 20111 inlägg

Söderlund, om sambon har telia eller 3 kan hon använda tjänsten speedbookför att få ner sina kontakter i efterhand, funkar även utan backup.

Tack för tipset, skall kika på det :)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)