Hej hopp!!
Jag diggar skräpmusik utan anspråk på att vara seriös, med ett vettigt budskap eller på annat sätt överraskar. Kort sagt, låter som allt annat man hört 1.000 ggr...
Här finns för 45 dollar, med batteri och lite mer kräm i.
Jag tror att sändare utan batteri tar energi från datorn.
Det leder in oss till andra aspekten, dator med 12 Volt laddare eller utbytt batteri.
Grejen är att strömma musik inte tar så mycket ström. Jag behöver inte skärmen. Sniffigt om det inte tar jättemycket plats... Minidator är trots allt rätt stor.
Därför tänker jag, en mobiltelefon kanske är att föredra?? Men finns det telefoner med teleplugg för ljudet??
Sen kan man undra, fungerar mitt mobila bredband i en 3G telefon???
Kan nån vänlig själ stoppa in sitt sim-kort och testa...??
Man vill ju inte betala telefon-bredband-taxa på bredbandet... typ 5 spänn per MB!! :-)
Eller Win Phone 7 och valfri musikapp alternativt Zune pass.
(Kunde inte låt bli som kontrast till apple fanboys :) )
Äsch, du är ju bara avundsjuk för att chefen sagt att du måste köra en Windows-mobil :). Innerst inne vill du ju ha en iPhone eller Android som alla andra :p.
Hursomhelst, vilken smartphone som helst med en audiosladd kopplad till stereon löser ju problemet enkelt och smidigt.
Jag har samma problem, fast mitt ligger inte på själva musikenheten, utan i bilstereon.
Strömma FM är .. burkigt.
Jag vill ju ha en aux-in på min Caddy, dock så GÅR det inte enligt VW i Bromma där bilen är köpt.
Nån som vet nån, kan eller umm .. vill göra .. en plan för hur fasen jag ska göra?
Äsch, du är ju bara avundsjuk för att chefen sagt att du måste köra en Windows-mobil :). Innerst inne vill du ju ha en iPhone eller Android som alla andra :p.
hehe, nej iPhonen är lagd på hyllan sen wp7 släpptes. Svårt att tro kanske, men iPhonen kändes helt plötsligt uråldrig.
Går inte AUX in så går det kanske att koppla in en USB-docka. Beroende på vilken typ av stereo du har. På Audi kan man i nyare versionen koppla in USB på CD-växlarutgången.
OK... Dags att städa upp lite i tråden.
Alla lösningar är säkert kalas för alla som lever med dessa lösningar.
Nu till tråden:
Förutsättningen för min del är att det är OLIKA radioapparater i alla bussar som jag kör. Vad jag har sett har INGEN någon ingång för extern ljudkälla. Kom i håg att det är 24 volt i bussar så det är alltså inga vanliga bulkaparater som sitter där. De jag har sett är av märket Volvo... (Säkert OEM, men skit samma.)
De flesta bussar av nyare modell har 12 och 24 Volt utgång vid förarplatsen.
Spotify är inte för mig. Där måste man välja. Jag vill ha val-lös lösning. Som spelar BRA musik kontinuerligt, utan snack. (För mig är det Digital Imported, men det är givetvis olika för alla och en var.)
Fan, 600 Mhz processor!! :-)
Var köps den för 1.700:-?? Redigera: På Telias hemsida ser jag nu. Tack!!
Jag vill inte ha en operatörslåst nalle med bindande abonnemang.
Kan jag pilla in mitt mobila bredband-SIM i en sån och fortfarande surfa? (Ringa går inte, det vet jag.) (Är ju iofs rätt lätt att testa i en affär eller kanske fråga....??)
Sen givetvis, finns det en LJUD UT plugg på denna nallen...??
Det är ju en förutsättning för att köra PA... !! :-)
Verkar kalas för jag hade tänkt att kolla att programmera lite mjukvara till Android, vilket för all del inte hör hit. Men som en förmildrande omständighet! :-)
Fan, 600 Mhz processor!! :-)
Var köps den för 1.700:-?? Redigera: På Telias hemsida ser jag nu. Tack!!
Jag vill inte ha en operatörslåst nalle med bindande abonnemang.
Kan jag pilla in mitt mobila bredband-SIM i en sån och fortfarande surfa? (Ringa går inte, det vet jag.) (Är ju iofs rätt lätt att testa i en affär eller kanske fråga....??)
Sen givetvis, finns det en LJUD UT plugg på denna nallen...??
Det är ju en förutsättning för att köra PA... !! :-)
Verkar kalas för jag hade tänkt att kolla att programmera lite mjukvara till Android, vilket för all del inte hör hit. Men som en förmildrande omständighet! :-)
Funderar du på blade kommer här en intressant artikel med tillhörande kommentarer.
Här har du ett forum för telefonen där du kan ställa specifika frågor.
Eller också...
Bara satsa lite mer pengar på en SonyEricsson Xperia 10 mini med bättre ljud och bättre batteri, för enligt dessa forum är dessa två saker aningen undermåliga på den ZTE Blade.
Med det priset kan man inte räkna med att allt ska funka 100%.... "Man får vad man betalar för", så att säga.
Återstår nu att ta reda på om mitt mobila bredband-SIM funkar i en 3G nalle!! :-)
Jag har en SE Xperia Mini Pro och den har audioingång där du kan få ut stereoljud. Själv har jag den dels kopplad till bilens audio-in via en stereokabel med dubbla hankontakter (precis som sgtpeppers förslag) och samma uppsättning till hemmastereon. Där har jag även en laddare till själva telefon.
Nyligen har jag även skaffat ett nytt blåtandsheadset (http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mw600?cc=se&lc=sv#view=overview) där själva hörlurararna sitter fast med en teleplugg. Därmed kan jag rycka hörlurarna ur headsetet när jag är hemma och trycka in audiokabeln som sitter i stereon istället, och kan då styra musiklyssnandet på hemmastereon med min mobil! Grymt smidigt att byta låtar och kontrollera volymen från byxfickan! :D
Mitt teleab. har obegränsad datasurf så jag kör endast spotify premium när jag lyssnar på musik numer. Kommer du undan kostnaden för datamängden är Xperia Minin en lysande musikpryl!
Kalas, Danne!
Men vilket abonnemang har fri surf...?
I arbetet kör jag en del på landsbygden och där torde Telia vara vassast... Men det är som sagt en ren spekulation från min sida.
Jag har övervägt denna telefon.
Jag har även övervägt ett separat mobilt bredbandsabonnemang, men det är inget hinder för mig att i stället ha ett separat telefonabonnemang med fri surf. Det blir en kostnad, men det är jag beredd på. Det är en del av grejen!! :-)