Idag när jag skulle sätta in ett videoband (VHS) i min inbyggda TV med video, gick den sönder. :( :q Nu vill den inte spotta ut videobandet. Det verkar ha fastnat där på något konsigt sätt.
Hur får jag ut den?
Har ni några tips på hur man får ut videobandet från videon?
Alla tips som får ut vidobandet är välkommna.
Snälla hjälp mig!
Det kanske hjälper om du säger vad det är för märke och modell på tv:n
Tror inte att det finns något universellt sätt att göra det.
I värsta fall får man kanske skruva isär den för att komma åt det, möjligt att det är någon lite fjäder som gått sönder.
Det kanske hjälper om du säger vad det är för märke och modell på tv:n
Tror inte att det finns något universellt sätt att göra det.
I värsta fall får man kanske skruva isär den för att komma åt det, möjligt att det är någon lite fjäder som gått sönder.
Det är en Philips!
Tacksam för all hjälp jag kan få!
När man startar TV:N Så genomsöker den videon efter videoband, men bandet startar inte! Videon låter som en hiss, eller nåt. Bara TV:N går igång. Är ju inte kul att ha en inbyggd TV Utan video, heller. :(
Det konstiga är att bandet inte är tillbakaspolat. (Slutet av filmen, lite band kvar.) Det var då den spökar med det här felet som jag beskriver i början av tråden.
TV:N har aldrig tidigare gjort så här.
Några förslag på vad felet kan vara? Gärna också hur man lagar TV:N med inbyggd video.
Inte den blekaste aning, jag föreslår att du ringer upp närmaste reparatör och ställer frågorna till en sådan person då det förmodligen lär skilja sig en hel del beroende på vem du frågar.
Fixsat! Den spotta ut bandet igen. Den verkar bara kunna köra tillbakaspolade band, tydligen. Jag vet inte vad det är för fel men videon fungerar nu. Kanske värmen. Det är rätt varmt idag. Den kanske är överhettad, eller något sånt
Kan också vara smuts/damm i mekaniken eller sliten mekanik om den är gammal.
Hadde samma problem med min video för några års sedan och det bröjade med att man fick trycka ett antal gånger på utmatningsknappen innan kasseten spottades ut, man hörde hur mekaniken slira.
Kan också vara smuts/damm i mekaniken eller sliten mekanik om den är gammal.
Hadde samma problem med min video för några års sedan och det bröjade med att man fick trycka ett antal gånger på utmatningsknappen innan kasseten spottades ut, man hörde hur mekaniken slira.
Vad gjorde du då? Var det damm, smuts?
Den här TV:N med inbyggd video är inte så gammal
Öppnade och gjorde ren den så gott det gick och det hjälpte ett tag, men märkte också att mekaniken var sliten (den hadde ett antal år på nacken) så när det inte gick längre så slängde jag den.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25