Har fått det mesta att fungera men lyckas inte få någon koppling till datorn. Dvs. att nätverksdiskarna försvinner. Hittar dem i RAIDar men kan inte bläddra. Hittar Admin och kan göra allt där och hittar även den i min router. Men det går inte komma åt innehållet.
Har också en ReadyNas Duo och jag skulle nog påstå att det är rättighetsproblem. Logga in i admin, går till "Shares" > "Share listing", sen i rullistan till höger väljer du "Properties" och kryssa i "Reset user privileges" eller nått sånt och ange att grupper "Users" ska äga innehållet.
Sen kommer det fungera igen. Om inte, ring till Netgear och snacka med en som heter Stefan, han är sjukt duktig (och typ den enda där) som har koll på ReadyNas. Annars bör du även kunna få bra hjälp på https://www.readynas.com och deras forum.
Om du inte har några shares så delar du inte ut någonting, så där har du "felet" :)
(Har en NV+ och så här gjorde jag):
* Under Security -> "Security mode" - Klicka för "User" och klicka på Apply
* Under Security -> "User&Group Accounts" - lägg till en användare
* Under Share -> "Add shares" - Skapa en share med lämpligt namn och bocka ur "public access"
Förstår inte riktigt... eftersom jag kan hitta diskarna när jag lagt till dem som nätverksenheter nu. Utan shares. Går det bättre om jag lägger till eller?
Följt instruktionerna, det funkar men går våldsamt långsamt. Någon som har tips på hur man kan snabba upp det, eller är det bara routerns position som är väsentlig i detta sammanhang?