webForumDet fria alternativet

Mobilt bredband - ibland?

Bredband & telefoni

11 svar · 1 506 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jag är i behov av mobilt bredband då och då. Inte så ofta att det känns okej med en ständig månadskostnad, men inte så sällan att jag kan låna någon polares varenda gång det behövs. Catch 22 as always. :l

Jag har kollat hos 3 och Comhem eftersom jag redan är kund hos dom, men där finns bara abonnemang.

Comviq pushar ju rätt hårt för sitt "kontantkortsbredband" där man pröjsar för en dag, en vecka osv.

Finns det andra operatörer som har liknande erbjudanden? :q

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Comviqs fungerar klockrent, om du tvekar på den. De använder Telias nät också så täckningen borde vara bra. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Telia har sin veckosurftjänst. 99 spänn/påbörjad vecka och det smartaste är att lösa ett kontantkort för ändamålet. Fyll på när du behöver. Trafikgräns på 2 gig tror jag att det är idag. Jag körde den tjänsten i somras och det fungerade utomordentligt fint. Det kräver ju dock att du har ett 3G-modem av något slag, det ingår inte i Telias kontantkortspaket även om butikerna har modem för uthyrning (49:-/vecka).

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/abonnemang/mobilt-bredband-kontant/?sl=privat_produkter_tjanster_mobilt-bredband_abonnemang_mobilt-bredband-kontant

Kan du inte köra din mobil som modem till datorn annars? I så fall skulle jag rekommendera Mobilsurf Alltid för 69:-/månad, som extratjänst om du har ett Telia-abonnemang på mobilen idag. Trafikgräns på 500 meg innan det stryps hastighetsmässigt.

Medlem sedan aug. 2004374 inlägg

Telia har även dagsurf för 39 kr/dag

Annars köpte jag ett Comviq paket i somras och har använt det både för vecko och dagsurf. Fungerat utan problem även ute i den riktiga spenaten. Paketet som innehåller modem är låst till Comviq

Telenor har vecka som minsta tid för sitt kontantkort

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

Kolla denna:
http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/abonnemang/mobilt-bredband-start/

Kostar 39 spänn i månaden, du får modem + ingen startavgift. Du kan fylla på trafik, bindning är 18 månader.

Detta är GARANTERAT bättre än Comviq även att det är samma nät. Det spelar ingen roll. Jag har själv tele2 + telia och det är också samma nät, men tele2 trycker in fler abonnenter på samma mast...

Det där var ju faktiskt ett jävligt bra erbjudande, måste jag säga. Verkar täcka dina behov. (Ja, det vet ju inte jag givetvis!!)

Fast då är han ju bunden och har en fast månadsavgift PLUS de dagar han surfar.

Men att Tele2 och Telia skiljer sig åt trots "samma nät" är bara att bekräfta. Satt på ett ställe med en Tele2-anslutning och en Telia-anslutning och det var bara att konstatera att Telia regerade totalt.

Ja, men hallå!? Klart det kostar. Men Telia skickar räkningar per kvartal och vadå, pynta 120 spänn för tre månader är väl inget!? Det ingår 2 gb trafik per månad, glömde jag skriva, och för spontansurf räcker det.

Jag använder enbart telias mobila bredband och det fungerar bra. Jag utvecklar webbtjänster och lyssnar på musik på arbete + hemma, med mobilt bredband sedan oktober. 2 gb räcker för mig en vecka, ca. men det beror givetvis på vad man ska göra.

Ingen extra avgift tillkommer, 39:- och 2 gb trafik ingår per månad.

Läs på länken!! :-)

Civilpolisen - du missade väl inte att det står en liten * efter 39 kr/mån och den ska utläsas

* 39 kr/månad + 29 kr/surfdygn

Det du får med detta abonmang är epostadresser, modem etc men måste betala 29 kr varje dygn du surfar

Har man modem och epostadresser ser jag nog Comviqs alterantiv som bättre - man betalar bara de dagar/veckor/månader man surfar, dvs ingen fast månadskostnad

Jag vet inte, men jag kan tänka mig att kolon-stefan är i ungefär samma sits som jag är. Man drar iväg någon helg/vecka i kvartalet och då är det skönt att ha mobilt bredband, men inget man vill pynta 39/månad plus 29 spänn per påbörjat dygn.

Läs på länken ja, jag har jobbat på Telia i nästa tre år så jag har hyfsad koll även om det var snart ett år sen jag slutade. ;)

Jag står fast vid Veckosurf-tjänsten för 99:-/vecka och modem borde man kunna hitta billiga olåsta någonstans. Exemplevis, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=449267

Skulle jag valt idag så skulle jag nog inte köpt comviqpaketet med ett låst modem. Istället köpt ett modem separat för att kunna "hoppa" mellan Telia och Comviq för dagsurf och Telenor för veckosurf eftersom de har fri trafik. Dessutom skulle modemet kunna användas utomlands vid semesterresor.

Jag får be om ursäkt. Jag missade stjärnan. Den grå texten syns nästan inte alls på min bärbara skärm. Man får titta jättenoga.

Nej, det var inget bra erbjudande i så fall! :-(( Ursäkta mig...

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Vi fick erbjudande om mobilt bredband från telenor via BBB, kostar 99 kr/mån, gratis modem och fri trafik. Vi använder det inte så värst mycket, i stugan på sommaren och äldsta dottern på bussen mellan Umeå - Ö-vik då hon dagspendlar till plugget, men tycker ändå att det är värt det.
Ordinarie pris är 199 kr/mån plus att man då får betala för modemet.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)