Hej
jag testade en ny (tror jag) variant av mediaserver för ps3 i helgen. denna klarar att streama iso filer och t om i rar paket. Känns lite som en ripp av xbmc. Det lilla jag testade var positivt :)
Jag har bara fått igång den en gång, sedan har den inte hittat PS3:an på nätverket något mer och jag kör trådat. Dessutom var den galet seg, men det kanske bara var min Macbook som var för klen. Dock, när det väl fungerade så fungerade det helt klart riktigt bra!
Använde TVersity tidigare, men det programmet var ingen hit. Seg mjukvara, uppdatering av bibliotek som tog för lång tid, dålig transcoding etc. Blev att jag köpte en HTPC istället, men en kompis har använt PS3mediaserver under en tid nu och det lilla jag sett är jag ganska imponerad. Den som hanterar x.264 encodes bäst.
Har använt ps3 mediaserver bra länge och har inte hittat nåt som är bättre! Den läser och transcodar i princip allt och gör det utan bekymmer. Det enda jag inte riktigt får till ibland är textning. Det funkar oftast, men som sagt ibland går det inte att få fram textningen.
Dessutom är den grymt enkelt att komma igång med! Bara installera och ange vilka mappar man vill dela ut!
Någon som har nåt motsvarande tips för xbox 360? Har också testat TVersity, men den "lösningen" håller ju som sagt inte i realiteten. På tok för seg för att den skall vara användbar.