webForumDet fria alternativet

Olika pryttlar i identiska telefoner. Voffo då?

Mobiltelefoner

6 svar · 891 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Grabben har köpt en likadan SE W850i som jag har. Båda köpta begagnade. Men till hans stora irritation :) har jag fler spel i min än han har. Men det "värsta" är att jag har en länk till sonyericssons spelsida längst upp i samma katalog, och kan ladda ner fler om jag vill. Det har inte han.

Vi har kollat om vi kan föra över länken till hans mobil via blutooth, men det går inte. Vi kan inte heller föra över själva spelen, vare sig direkt eller via datorn.

Frågor: Hur kommer det sig att jag har länken, men inte han (den går inte att radera från min mobil, så jag antar att tidigare ägare av hans mobil inte tagit bort motsvarande länk)? Hur kan man få dit samma länk?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Har ni samma grundmjukvara i telefonerna?

meny -> inställningar -> uppdateringstjänst -> programversion

länken är; men inte säkert den fungerar, det är beroende av operatör.
http://m.playnow-arena.com/playnow5-mobile/

stoffe-2k skrev:

Har ni samma grundmjukvara i telefonerna?

meny -> inställningar -> uppdateringstjänst -> programversion

länken är; men inte säkert den fungerar, det är beroende av operatör.
http://m.playnow-arena.com/playnow5-mobile/

Nä, vi har LITE olika programversioner:

CXC1250200
R1JG001
070214

på ena (som har länkarna)

CXC1250200
R1KG001
070418

på andra.

Men när man försöker uppdatera får vi besked att båda telefonerna har senaste programvaran.

Ska kolla länken sen. Tack.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

De kan ju ha varit köpta med olika operatörer, vissa brandar sina telefoner och tar bort/lägger till funktionalitet. Min gamla SE lur från tre hade SE-internet-länken ersatt med en till deras portal.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

colione skrev:

De kan ju ha varit köpta med olika operatörer, vissa brandar sina telefoner och tar bort/lägger till funktionalitet. Min gamla SE lur från tre hade SE-internet-länken ersatt med en till deras portal.

Bekräftas, Telia gör/gjorde likadant. Framförallt när det gäller de mer populära telefonerna som W850:n kan räknas till. Jag tror bestämt att just den låten kom i någon James Bond-edition från Telia.

Danne V skrev:

Men när man försöker uppdatera får vi besked att båda telefonerna har senaste programvaran.

Vanligt fenomen om man försöker uppdatera genom mobilen. Om du ska blåsa om luren så gör det via datorn och USB istället, då struntar installern i vilken version som finns på luren.

Lite OT angående SE:s uppdateringsprogramvara. ;)

colione, Dryden,

Tack f svar. Det verkar rimligt: att olika operatörer skickar med olika mjukvara. Ska kolla uppdatering via datorn och se om man kan kolla vad som följer med (länkarna bl.a.).

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Jag har en från början "3-brandad" SE K800i som jag blåste för ett tag sen. Hittade en mjukvara på nätet som kostade ~60:- eller något liknande.

Var kanonenkelt, bara att köra via USB, man valde vilken mjukvara man ville "formatera om" med och sen var det klart på ett par minuter.

Jag skrev över allt TRE specifikt med SE Original och på så sätt kan man lägga in vad man vill i telefonen.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)