webForumDet fria alternativet

Snabb laserskrivare?

Program & appar

3 svar · 718 visningar · startad av erciz

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg
Frågan#1

Jag skulle behöva köpa in en snabb svart/vit laserskrivare, som ska användas vid en kassadisk. Just nu använder vi en HP1012, den är inte snabbast i världen, men inte den dyraste heller. Det behöver bara vara A4.

Jag har dåliga erfarenheter av att det brukar bli svarta ränder på pappret efter nåt års användande, är det ett problem med alla laserskrivare eller finns det de som klarar det bättre? Av den anledningen drar jag mig lite för att köpa en dyrare skrivare, byter hellre ut den när det börjar bli fula ränder på papperna. Det kanske skulle vara värt med en snabb skrivare för företag med serviceavtal eller liknande som kan komma ut och byta den vid problem. Undrar lite hur de isåfall skulle ställa sig till "randiga" papper, de kanske inte bryr sig om sånt.

Har ni något tips på en skrivare som kan passa mina behov?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vi hade exakt samma problem på jobbet, skrivaren i kassan började få svarta kletiga ränder, bytte ut den mot en HP 2055 och livet leker igen!

Samma resonemang där, vi satte den gamla skrivaren som reserv i förrådet och köpte en ny eftersom en omfattande service av den gamla antagligen skulle gå på lika mycket som inköp av en ny.

Medlem sedan jan. 201017 inlägg

Jag köpte en Dell 1700 för nått år sen, och den är snabb och riktigt billig, har dock fått byta trumman nån gång eftersom jag skrev ut väldigt mycket. Inga stora pengar dock!

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

Det är valsarna som ger ränderna. Köper man skrivare med valsarna i tonern så byts dessa när man byter toner. Men samtidigt kan dessa kosta en slant.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)