Man skulle kunna tro att det har att göra med Rosabandet månaden, Men det e antagligen fel...
Men det låter ju som det e något del på blu-ray spelaren? alt. filmen, Du har ingen mer blu-ray film du kan testa köra och se ifall du får samma fel?
9 svar · 707 visningar · startad av magnusfeldth
Nyss hände nåt konstigt. Jag och Victoria skulle se på film, klassikern Lost Boys på blu-ray, via PS3:an. Men när vi kör filmen via projektorn får filmen en rosa ton - som om man lagt ett rosa färglager alltså över allt. Men hur kunde det hända? När jag gick till huvudmenyn på ps3:an var det normala färger, samma när jag körde en trailer jag hade inlagt på konsolens hårddisk... Så varför i h-e var det en rosa ton på filmen??? testade att starta upp filmen igen, men det försvann inte. När vi istället tittade via tvn fanns inget färgfilter över filmen...
Man skulle kunna tro att det har att göra med Rosabandet månaden, Men det e antagligen fel...
Men det låter ju som det e något del på blu-ray spelaren? alt. filmen, Du har ingen mer blu-ray film du kan testa köra och se ifall du får samma fel?
skall testa fler blu-ray imorgon (flickvännen ser på idol nu), men det konstiga är ju att det inte var nån rosa ton när vi såg via tvn - och det var också via ps3an (går ut till både tv och projje via switch)
skall testa fler blu-ray imorgon (flickvännen ser på idol nu), men det konstiga är ju att det inte var nån rosa ton när vi såg via tvn - och det var också via ps3an (går ut till både tv och projje via switch)
Men när du kollade genom ps3an på tv så användes inte lasern? Så testa en annan skiva och se om det fungerar, Det låter som att det e lasern(alt, överföringen av bilden när lasern läser skivan) eller skivan det e fel på...
samma uppkoppling för projjen som för tvn - blu-rayfilm via ps3an, hdmi-kabel för båda. men bara färgton för projjen, och bara när jag körde filmen...
har nu testat med andra filmer - såväl andra blu-ray som dvd-filmer blir rosa i projjen. dock inte spel eller filmer på hårddisken. så vad tusan kan vara problemet?
Det är inte så att den skickar ut NTSC-signal när du kör film?
hur kollar jag det? hittar det inte bland menyerna
Problema solvatan - Ändrade i videoinställningarna på ps3an angående videoformatet där man kunde växla mellan automatiskt, RGB och yPbPr - bytte från automatiskt till RGB - då var det fina fisken igen :)
Men när du kollade genom ps3an på tv så användes inte lasern? Så testa en annan skiva och se om det fungerar, Det låter som att det e lasern(alt, överföringen av bilden när lasern läser skivan) eller skivan det e fel på...
Bara så du vet: All information är digital. Det blir inte "färgfel" hur som helst, möjligtvis bitfel, men det märker man direkt då bilden hackar, ser ut som ett pussel osv.